بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام چه ساعتی است؟ اين سوال ممكن است براي افرادي كه قصد سفر به جزيره هنگام را  براي بار اول دارند به وجود بيايد.

در ادامه اين مقاله قصد داريم تا بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام را از جهات مختلف گردشگری و تفريحی با هم بررسی كنيم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشيد. اين تفريحات ميتواند غواصی در آب، تماشای دلفين ها، خريد سوغات و غيره باشد.

آشنایی کوچک با جزيره هنگام

قبل از معرفي بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام مايل هستم تا شما عزيزان را كمي با خود جزيره هنگام آشنا كنم. اما اگر شما قبلا هم به اين جزيره سفر كرده ايد و يا نيازي به شناخت اين جزيره نداريد مي‌توانيد از اين بخش رد شويد.

جزيره هنگام متشكل از سه روستا با نام‌هاي روستاي هنگام نو، روستاي غيل و روستاي قديم است.

جزيره هنگام با مساحتي بالغ بر 33.6 كيلومتر در استان هرمزگان و در جنوب جزيره قشم واقع شده است و اين جزيره 9 كيلومتر طول، 6 كيلومتر عرض و شكلی مخروطي دارد.

از نظر تعداد جمعيت و مساحت جزيره هنگام از  جزيره هرمز كوچكتر و از جزيره لارك بزرگتر است. جزيره هنگام متشكل از سه روستا با نام‌هاي روستاي هنگام نو، روستاي غيل و روستاي قديم است.

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام براي ديدن دلفين‌ها

بهترين زمان براي ديدن دلفين‌ها از اويل پاييز تا اواخر ارديبهشت ماه است و شما مي‌توانيد در اين فصول دليفن هاي بازيگوش جزيره را از ساعت 7 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر در سواحل جزيره هنگام تماشا كنيد. بعد از تاریکی هوا اجازه استفاده از قایق برای دیدن دلفین‌ها را ندارید و باید تا روز بعدی صبر کنید.

بهترين زمان براي ديدن دلفين‌ها از اويل پاييز تا اواخر ارديبهشت ماه است

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام برای خريد سوغات

جزيره هنگام هيچ گونه مجتمع تجاري و هيچ پاساژي براي خريد كردن ندارد اما شما مي‌توانيد از افراد بومي آنجا سوغاتي‌های خود را خريداري كنيد. بهترين ساعت براي خريد كردن از ساعت 7 صبح تا 11 قبل از ظهر است. به اين خاطر كه هواي جزيره از ساعت 12 ظهر به بعد داغ و سوزان می‌شود و احتمال گرمازدگی وجود دارد.

يكي از سوغات محبوب و مهم جزيره هنگام دست‌‌‌‌سازهايي از جنس صدف هاي سواحل خليج فارس است كه معمولا توسط بانوان روستا ساخته مي‌شود. از ديگر محصولاتشان مي‌توان به ادويه‌هاي مخصوص جزيره، روغن كوسه، انواع ماهي ها و غيره  اشاره كرد.

مقاله مرتبط: نحوه سفر از قشم به کیش

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام برای ديدن ساحل درخشان

ساحل درخشان يكي از شگفت انگيز ترين سواحل خليج فارس است. علت محبوبيت اين ساحل به دليل درخشان بودن شن و ماسه هاي آن است. اين ساحل كه شبيه به سواحل كاليفرنيا و مالديو بوده، بهترين ساعت براي رفتن به آن از ساعت 7 شب تا 5 صبح است.

ساحل درخشان در روشنايي روز هم زيبايي خاص خودش را دارد اما در شب به دليل درخشش آب و ماسه‌هايش زيبايي آن دو چندان مي‌شود. البته به اين موضوع دقت داشته باشيد كه اين پديده خارق العاده در زمان خاصي از سال رخ مي‌دهد و علت اينكه درخشندگي آنها در طي ساليان سال كم شده که به خاطر وجود عوامل انساني و تغيير اكوسيستم آنها است.

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام برای غواصی

غواصي يكي از جذاب‌ترين تفریحات آبی دنیا است اما متاسفانه در جزیره هنگام امکانات کاملی برای غواصی وجود ندارد.

اما جزیره هنگام سواحلی دارد که می‌توانید برای شنا کردن مخصوصا در کنار موجودات آبزی به آنجا بروید.  بهترين سواحل براي شنا در جزیره هنگام، سواحل خينزی و كله خماسی است.

بهترین ساعت برای تجربه این موضوع در اين دو ساحل جزیره هنگام، از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر است.

اگر علاقه‌مند به تفریحات آبی هستید، می‌توانید به جزیره قشم بروید و از تفريحات آبي قشم مانند غواصي در قشم، تجربه گشت و گذار بر روی دریا با کشتی های تفریحی قشم مانند کشتی تفریحی یوتاب قشم و کشتی تفریحی تارا قشم را استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:‌ هتل آریا باستان کیش

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام برای ديدن ساحل نقره ای

ساحل نقره اي جزيره هنگام به عنوان يكي از محبوب‌ترين و مشهورترين جاذبه هاي درگشگری قشم به شمار مي آيد كه علت مشهور بودن آن هم وجود كانی های براق و درخشان در بين ماسه‌ها است.

بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام براي ديدن ساحل نقره اي

بهترين ساعت براي بازديد از اين مكان از ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر مي‌باشد كه ممكن است هوا در ساعت 3 شما را كمي به دليل گرما اذيت كند.

البته اين را هم بايد گفت كه امروزه به سختی اجازه ورود به ساحل را می‌دهند. به اي خاطر كه خيلي از افرادی كه به آنجا رفتند مقداري از خاك آنجا را با خود به عنوان يادگاری و يا سوغات مي‌بردند و اين امر باعث شده تا تراكم خاك كمتر شود.

نتيجه گيری

در این مقاله از ارسنا سعی کردیم تا با بررسی بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام برای خرید، رفتن به نقاط دیدنی و تفریحی جزیره به شما کنیم تا اطلاعات کاملی براس سفر خود کسب کنید. امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

 

076-3522-1322