جزیره هنگام در شب چگونه است؟

جزیره هنگام در شب يكي از ديدني‌ترين و جذاب‌ترين جاذبه‌‎هايی است كه مي‌توانيد در سفرتان به جنوب كشور تجربه كنيد. اين جزيره به دليل خاك خاصي كه دارد زماني كه شما در ساحل جزیره هنگام در شب قدم مي‌زنيد به صورت نورهایی درخشان ديده مي‌شوند، به طوري كه حس مي‌كنيد در زير آنها چراغ‌هاي كوچك وجود دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد علت اين پديده خارق العاده مي‌توانيد به ادامه مطلب مراجعه كنيد. اما مايلم قبل از اينكه به توضيح نحوه رخ دادن اين پديده خاص و جذاب بپردازم شما را كمي با اين جزيره ديدني آشنا كنم. اما اگر جز افرادي هستيد كه در گذشته به اين جزيره سفر كرده‌ايد مي‌توانيد از اين بخش رد شويد.

در این تصویر ساحل جزیره هنگام در شب را مشاهده میکنید

جزيره هنگام داراي 9كيلومتر طول و 6كيلومتر عرض مي‌باشد و با مساحتي بالغ بر 33.6 كيلومتر در استان هرمزگان و در جنوب جزيره قشم واقع شده است. جزيره هنگام يكي از سه جزاير نزديك به قشم است، كه از نظر جمعيت و مساحت از جزيره هرمز كوچكتر و از جزيره لارك بزگتر است.

علت درخشش ساحل جزیره هنگام در شب

يكي از شگفت انگيزترين سواحل دنیا را در جزیره هنگام در شب می‌توانید ببینید. سواحل درخشان جزیره هنگام به یک قطب توریستی تبدیل شده است. درواقع يكي از دلايلي كه نظر بسياري از توريست‌ها و مسافران را  به خود جلب كرده، شبيه بودن آب و ساحل درخشانش به سواحل كاليفرنيا و مالديو است.

سواحل درخشان جزیره هنگام، در شب و زمان خاصي از سال، نوري بسيار ديدني و جذاب از خودشان ساطع مي‌كنند. اين پديده به دليل وجود فيتوپلانكتون‌هاي دريايي است.

سواحل درخشان جزیره هنگام به یک قطب توریستی تبدیل شده است.

فيتوپلانكتون هاي دريايي موجودات آبزي كوچكي هستند. زماني كه  اين فيتوپلانكتون‌ها تحريك شوند از خود نور ساطع مي‌كنند و سبب مي‌شوند تا  اين شن و ماسه‌هاي ساحل جزیره هنگام در شب به صورت درخشان و تابان بنظر برسند.

فيتوپلانكتون ها در ساليان قبل تقريبا به صورت هر شب، كل ساحل را روشن و تابان مي‌كردند اما امروزه به دليل وجود عوامل انساني و تغيير اكوسيستم، اين پديده در زمان خاصي رخ مي‌دهد. به همين خاطر است كه در حال حاضر  به خيلي از مسافران و توريست‌ها اجاره نشتن در كنار ساحل را نمي‌دهند.

مقاله مرتبط: بهترین ساعت برای رفتن به جزیره هنگام

سواحل جزيره هنگام

ساحل كله خماسي: يك از سواحل صخره اي جزیره هنگام است. اگر فرصت نکردید تا از تفريحات آبي قشم استفاده کنید می‌توانید به این ساحل صخره‌ای بروید و با تجربه پرش در آب از صخره‌ها، لذتی دست نیافتنی را از شنا کردن تجربه کنید.

ساحل نقره اي هنگام: جزيره نقره‌اي هنگام جز بهترين سواحل مرجاني قشم شناخته شده است (به این دلیل جز سواحل جزیره قشم شناخته می‌شود که خود جزیره هنگام یکی از دهنستان‌های جزیره قشم است). دليل معروفيت و محبوبيت اين سواحل وجود كاني‌هاي درخشنده در بين شن و ماسه‌هاي دريا است.

جزيره نقره‌اي هنگام جز بهترين سواحل مرجاني قشم شناخته شده است

ساحل خينزي: ساحل خينزي يكي ديگر از جاهاي ديدني و محبوب جزیره هنگام است كه در جنوب اين جزيره واقع شده است، علت محبوبيت آن هم اين است كه شما مي‌توانيد در حين شنا  با موجودات آبزي كوچك آنجا همسفر باشيد. تجربه این کار کمی نزدیک به تجربه غواصی در قشم است.

كلام اخر

در این مقاله از ارسنا سعی کردیم تا که اطلاعات مفيدي در مورد پدیده جذابی که در ساحل جزیره هنگام در شب رخ می‌دهد به شما بدهیم. همچنین امیدواریم که از خواندن اين مطلب لذت برده باشيد و توانسته باشيم سواحل جذاب و رویای جزیره هنگام را به خوبي برايتان توصيف كرده باشيم.

 

076-3522-1322