روستاهای دیدنی قشم کدام اند؟

روستاهای دیدنی قشم از دیگر جاذبه‌های تفریحی این جزیره هستند که هر ساله باعث جذب گردشگران بیشتری می‌شوند و به زیبایی‌های آن افزوده‌اند. جزیره قشم روستاهای خاص فراوانی دارد که هر یک جاذبه‌هایی در دل خودشان جای داده‌اند و علاوه ‌بر آن به تنهایی نیز زیبایی منحصر به فردی دارند.

در این مطلب به معرفی چند نمونه از روستاهای دیدنی قشم مانند روستای توریان، گوران، کوشه، رمچاه، شیب دراز، لافت، برکه خلف، چاهو، باسعیدو، گیاهداران و طبل می‌پردازیم. همچنین شما می توانید از طریق سایت ارسنا اقدام به رزرو هتل در قشم کنید و از دیگر تفریحات این جزیره مانند تفریحات آبی قشم و کشتی تفریحی قشم نیز لذت ببرید.

معرفی روستاهای دیدنی قشم

- روستای توریان

این روستا در ۳۱ کیلومتر جنوب غربی جزیره قشم قرار دارد. اگر به جزیره قشم سفر می‌کنید، حتما از این روستای بی‌نظیر و نخلستان‌های زیبایش نیز دیدن کنید. در این روستا کشاورزی رونق زیادی دارد و به علت داشتن خاک حاصل‌خیز، نخلستان‌های انبوه و مزارع آفتابگردان فراوانی دارد. این روستا گورستان‌هایی زیادی دارد که قدمت بسیار زیادی دارند.

What are the scenic villages of Qeshm?

- روستای گوران

روستای کهن و تاریخی گوران در غرب جزیره قرار گرفته‌ است. نام گوران از «گبران» گرفته شده که نام محله‌ای است که در گذشته زرتشتیان در آن اقامت داشته‌اند. این روستا بسیار معروف بوده و پر از نخلستان‌های سرسبز است. روستای گوران در فصل پاییز دیدن دارد. و یکی از جاذبه‌های دیدنی قشم در پاییز به شمار می‌رود.

در این روستا لنج سازی بسیار رواج دارد و کارگاه‌های لنج سازی زیادی را در آن می‌بینید. در قسمت ورودی روستا نیز یک لنج بزرگ و چشمگیر وجود دارد. روستای گوران را به عنوان موزه مردم‌ شناسی شهرت دارد زیرا انواع سبک زندگی مردم روستا، نوع شغل، فعالیت‌ها و... مردم روستا را در می‌توانید در این روستا مشاهده کنید.

- روستای کوشه

روستای کوشه از دیگر زیبایی‌‌های جزیره قشم است که بافت تاریخی خاصی نیز دارد. مسجد شیخ برخ، برکه بی بی و گورستان بسیار قدیمی این روستا از قدیمی‌ترین جاذبه‌های قشم محسوب می‌شوند که طرفداران زیادی نیز دارند. قطعا با یک بار رفتن به این روستا، عاشق رنگ و بوی آن می‌شوید و آخرین بار نخواهد بود که به آنجا خواهید رفت.

- روستای رمچاه

این روستا در نزدیکی غارهای خربس واقع شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. شما پس از دیدن غار خربس به راحتی می‌توانید به این روستا نیز بروید و آن را از دست ندهید. همچنین می‌توانید از مسجد جامع آن که بسیار معروف است و مردم سنی این روستا و نوع زندگی آنان نیز دیدن کنید.

مقاله مرتبط: هتل سورینت قشم

- روستای شیب دراز

روستای شیبدراز به جزیره هنگام بسیار نزدیک است و موقع ورود به جزیره هنگام می‌توانید از این روستا نیز دیدن کنید. همچنین اقامتگاه‌ بومگردی این روستا افراد زیادی را به خود جذب کرده است. دیدن کردن از صنایع دستی زیبای این روستا را از دست ندهید.

تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری این روستا باعث جذابیت بیشتر آن شده است. لاکپشت‌های پوزه عقابی این روستا بسیار معروف و دیدنی هستند. همچنین پرندگان و موجوداتی چون پرستوی دریایی، سلیم، فلامینگو، کفچه نوک، عقاب ماهیگیر، سبزه قبا، کاکایی، آبچلیک و... هم در این روستا وجود دارند. اسکله گردشگری دلفین‌های قشم نیز در کنار این روستا قرار دارد.

- روستای لافت

دیدنی‌ترین روستای جزیره قشم که از قدیمی‌ترین روستاهای ایران نیز هست. این روستا مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. جنگل حرا، قلعه نادری، قلعه پرتغالی‌ها، چاه‌های تلا یا تلاو، زیارتگاه شیخ اندر آبی، مساجد، گورستان‌های تاریخی آب انبارهای چشمگیر، اسکله باستانی، درختان نخل انبوه، ساحل وسیع و همچنین ‏اکوموزه و بادگیرها از زیبایی‌های روستای لافت هستند. دیدن این روستا حتما به گردشگران توصیه می‌شود.

What are the scenic villages of Qeshm?

- روستای برکه خلف

 

روستای برکه خلف را به عنوان تمیزترین روستای ایران می‌شناسند. این روستا توریستی در نزدیکی دره ستارگان قرار دارد. نوعی صدف معروف به نام صدف لب سیاه در این روستا وجود دارد. همچنین اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در آن قرار دارد. فراموش کنید که هنگام دیدن این روستا، از صنایع دستی زیبای آن نیز دیدن کنید.

- روستای چاهو 

روستای چاهو از روستاهای در نزدیکی دره چاهکوه قرار گرفته است. از این رو بسیاری از افراد آن را با نام روستای چاهکو می‌شناسند. شما پس از دیدن دره چاهکو می‌توانید از روستای جالب چاهو نیز دیدن کنید. این روستا نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد و به شدت توصیه می‌شود.

- روستای باسعیدو

انبار ذغال‌سنگ، مهمان‌سرا، گورستان پرتغالی‌ها و... از دیدنی‌های زیبای این روستا هستند که نباید آن‌ها را از دست داد. مرغان دریایی این روستا نیز دیگر جذابیت‌های آن هستند.

- روستای گیاهدان

یکی از معروف‌ترین روستاهای قشم که به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان مشهور شده و گردشگران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. همچنین وجو یک سد زیبا جذابیت آن را دوچندان کرده است.

What are the scenic villages of Qeshm?

- روستای طبل

از دیگر روستاهای زیبای جزیره قشم که کوه تاریخی زیبا، آثار باستانی و مناظر زیادی در خود دارد. همچنین با رفتن به این روستا می‌توانید از دره تندیس‌ها نیز دیدن کنید. اشکال و احجام ساخته شده در دره تندیس‌ها و مجسمه‌های زیبای آن که کاملا طبیعی هستند و در ساخت آن‌ها هیچکس دخالت نکرده است.

اکثر مردم این روستا به ماهیگیر و دریانورد هستند. شما می‌توانید همراه صیادان به دریا بروید و از تجربه زندگی روی دریا لذت ببرید.

بام قشم نیز از جاذبه‌های دیگر این روستای زیبا است. در بام می‌توان جنگل‌های حرا، سواحل شمالی خلیج فارس و برخی از مناطق ژئو پارک قشم را مشاهده نمود و لذت برد. آسمان پر ستاره شب‌های زیبای بام، فضایی رویایی و خاطره انگیز است. برای رفتن به بام در روزها، بهتر است از کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

همانطور که مشاهده نمودید، زیبایی‌های جزیره قشم بسیار فراتر از حد تصور بودند. اکثر شما از وجود این همه جاذبه در این جزیره آگاه نبودید که اکنون با این مطلب توانستید با آن‌ها آشنا شوید. هرکدام از این روستاها زیبایی‌های خاص خود را دارند که شما با توجه به مسیر حرکت و علاقه خود نسبت به توضیحات ارائه شده در بالا می‌توانید یک یا چند روستا را انتخاب کرده و به آنجا بروید.

به علت زیاد بودن روستاهای قشم بهتر است لیستی از بهترین روستاها را داشته باشید تا بتوانید محل مورد نظر را انتخاب و به خوبی با آن آشنا شوید. گفتنی است که این روستاهای دیدنی قشم معمولا همه خوش مسیر هستند و برای رفتن به آن‌‌ها از لحاظ جاده و راه نگران نباشید.

076-3522-1322