سفر از بندرعباس به قشم چگونه است؟

سفر از بندرعباس به قشم  و استفاده از تفریحات آبی قشم و دیگر تفریحات این جزیره مهم‌ترین سوالی است که برای گردشگران ایجاد می‌شود. وجود زیبایی‌های بخصوص در جزیره قشم باعث شده تا هر ساله افراد زیادی این جزیره را برای مسافرت انتخاب کنند و به یک مکان پرطرفدار تبدیل شود. بنابراین پیش از هر چیز باید بدانیم که سفر از بندرعباس به قشم چگونه بوده و از چه طریق می‌توان این مسیر را طی کرد؟

برای سفر از بندرعباس به قشم تنها یک راه وجود دارد و آن هم راه دریایی است. در ادامه مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

فاصله بندرعباس تا قشم چقدر است؟

قشم عروس جزایر خلیج فارس بوده و عنوان بزرگترین جزیره کشورمان ایران را به آن اختصاص داده‌اند. فاصله این جزیره تا بندرعباس 30 کیلومتر است. در ادامه در مورد روش سفر از بندرعباس تا قشم صحبت می‌کنیم.
اما علاوه بر انتخاب مسیر مناسب برای سفر از بندرعباس به قشم، باید به آب و هوای جزیره هم توجه داشته باشید. با توجه به اینکه آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب است، مناسب‌ترین و خنک‌ترین آب و هوا را در فصل پاییز دارد.

سفر از بندرعباس به قشم چگونه است؟

چگونه از بندرعباس به جزیره قشم برویم؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، برای سفر از بندرعباس به قشم تنها یک راه وجود دارد و آن هم راه دریایی است. ابتدا باید خود را از طریق ون یا تاکسی به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسانید. در آنجا می‌توانید به راحتی از طریق قایق، کشتی، اتوبوس دریایی و یا لندینگ کرافت‌ها به سمت قشم بروید. پس از سوار شدن، حدود 1 ساعت بعد به قشم می‌رسید.
طی این مسیر می‌توانید از زیبایی‌های دریا و تابش نور درخشان خورشید لذت ببرید و لحظاتی خاطره انگیز برای خود رقم بزنید.
از ساعت 6 صبح تا 11 شب این وسایل نقلیه آماده حرکت هستند مگر در صورتی که هوا و شرایط جوی نامساعد و طوفانی باشد. بهتر است قبل از حرکت، با تماس گرفتن به اسکله و پرس و جو از وضعیت فعالیت آن‌ها مطلع شوید:

توجه داشته باشید که در هنگام شرایط جوی نامناسب حتی اگر بلیط هم خریده باشید، ممکن است سفرها شوند زیرا در شرایط جوی بد، تمام اسکله‌ها تعطیل می‌شوند. پس حتما قبل از رفتن به اسکله و اقدام به سفر، شرایط جوی روز را چک کنید.
گفتنی است که بندر پل و بندر شهید باهنر نیز از بنادر دیگری در بندرعباس هستند که می‌توانید از آن‌ها به جزیره قشم بروید اما بندر شهید حقانی پرترددترین بندر است و از این طریق راحت‌تر می‌توانید به جزیره قشم سفر کنید.

برای رسیدن به بندر پل باید حدود 70 کیلومتر به مدت حدود 2 ساعت طی کنید. اما این نکته هم قابل ذکر است که این بندر به جزیره قشم نزدیک‌تر بوده و تنها حدود 20 دقیقه تا قشم فاصله دارد.
برای این سفر باید موارد ایمنی را به طور کامل رعایت نموده و حتما از جلیقه نجات استفاده کنید. قبل از سفر باید شرایط خود را بررسی کنید و در صورتی که احتمال می‌دهید دچار دریازدگی و مشکلاتی از این قبیل می‌شوید باید قرص دریا مصرف کرده و یا این سفر خودداری کنید.
از کودکان خود محافظت کنید. بعلاوه باید در جایگاهی که برای مسافران در نظر گرفته شده بشینید و رفتن به دیگر مکان‌های کشتی و قایق و... خودداری نمایید.

آیا امکان سفر از بندرعباس به قشم با ماشین شخصی وجود دارد؟

در مورد مسیر بندرعباس به قشم با ماشین باید بگوییم که مسیر زمینی وجود ندارد که ماشین خود را با خودتان به همراه ببرید. در واقع باید ماشین خود را به لندینگ کرافت‌ها یا قطار بسپارید تا آن را به جزیره قشم ببرند و خودتان به سمت اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا توسط قایق‌ها، کشتی‌ها و... به جزیره قشم بروید.
اما راه دیگری که وجود دارد این است که ماشین را همراه خود به قشم نبرید. برای این کار باید ماشین را در پارکینگی مطمئن در بندرعباس بگذارید و خودتان به سمت جزیره قشم حرکت کنید.
اگر قصد دارید ماشین خود را به قطار بسپارید، باید توجه کنید که شرایط خاص زیر را دارد:

در مورد اینکه دیرتر از ماشینتان به قشم رسیدید نگران نباشید چون ماشین شما تا 24 ساعت پس از رسیدن به جزیره به طور رایگان به پارکینگ مخصوص منتقل می‌شود. اما پس از گذشت این مدت، به ازای هر روز اضافه باید هزینه بپردازید.این قطارها در دو طبقه حدود 10 تا 12 سواری جا دارند.

مقاله مرتبط: روستاهای دیدنی قشم کدام اند؟

آیا امکان سفر هوایی از بندرعباس به قشم وجود دارد؟

متاسفانه تا امروز هیچ گونه سفر هوایی از بندرعباس به قشم وجود نداشته است و هیچ ایرلاینی این پرواز را ندارد. این امکان وجود دارد که در آینده این مسیر به لیست سفرهای هوایی ایرلاین‌ها افزوده شود.

سفر از بندرعباس به قشم چگونه است؟

هزینه سفر از بندرعباس به قشم

سوالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید، هزینه سفر از بندرعباس به قشم است. در واقع هزینه این هزینه سفر بستگی به روش انتخابی شما دارد. اینکه از چه کدام روش‌های بالا یعنی قایق، کشتی، قطار و.... اقدام به این سفر کنید.
نکته‌ی دیگر این است که قیمت‌ها با توجه به فصول و دلایل دیگر متغیر بوده و نمی‌توان قیمت دقیقی برای این مسیر برآورد کرد. شما باید هر زمان که قصد سفر دارید، ابتدا قیمت‌ها را از طریق سایت‌ها چک و سپس اقدام به مسافرت کنید.

نقطه نقطه جزیره قشم، چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحی قشم که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و لذت ببرید می‌توانید دره ستارگان، جزیره ناز، جزیره هنگام، جزیره لارک، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس‌ها، دره مجسمه‌ها، دره سکوت و قلعه پرتغالی‌ها را نام برد.
همچنین با سفر به جزیره زیبای قشم می‌توانید لذت تفریحاتی چون پاراسل، غواصی، فلای بورد، سافاری، کارتینگ و باگی سواری را نیز تجربه کنید.
در پایان امیدواریم که اکنون با ارائه مطالب بالا بتوانید انتخاب بهتری برای سفر از بندرعباس به قشم داشته باشید و مسافرت خاطره انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

076-3522-1322