سفر از بندرعباس به کیش چگونه است؟

همانطور که می‌دانید، انتخاب راه سفر از گذشته تا اکنون همواره یکی از دغدغه‌های مهم پیش روی هر مسافر بوده و هست.در مورد برخی از سفرها مثل سفر از بندرعباس به کیش نیز مهم‌ترین سوالی که به وجود می‌آید این است که چگونه و از چه طریق باید این مسیر را پیمود که آسان و بی دردسر باشد. زیرا هیچ مرز زمینی بین بندرعباس و کیش وجود ندارد و برای مسافرت از بندرعباس به کیش باید یا بلیط هواپیما تهیه کرد یا از راه دریایی اقدام نمود.

برای سفر از بندرعباس به کیش، بسیاری از افراد سفر هوایی را ترجیح می‌دهند که لذت خود را دارد اما سفر زمینی هم لذت دیگری دارد. از لحاظ اقتصادی نیز باید بگوییم که معمولا سفرهای زمینی ارزان قیمت‌تر هستند. در ادامه همراه ما باشید تا مفصل‌تر به این موضوع بپردازیم.

فاصله بندرعباس تا کیش چقدر است

فاصله بندرعباس تا کیش چقدر است؟

از مرکز بندرعباس تا جزیره کیش ۳۱۰ کیلومتر مسافت است، اما برای این سفر این فاصله به کار نخواهد آمد زیرا فاصله بندرعباس به کیش و زمان لازم برای این سفر بستگی به دلایل مختلفی دارد. مثلا اینکه از چه راه و روشی اقدام به سفر کنید، در کدام فصل تصمیم به صفر بگیرید و غیره که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:  معرفی جزیره کیش

چگونه از بندرعباس به جزیره کیش برویم؟

برای سفر از بندرعباس به کیش گزینه‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب راه مناسب بستگی به عواملی چون بودجه و همینطور سلیقه و زمان شما دارد. این روش‌ها عبارتند از:

- سفر از بندرعباس به کیش با هواپیما

می‌توان گفت که سفر هوایی از بندرعباس به جزیره کیش، آسان‌ترین راه‌ است. زیرا فاصله بندرعباس تا جزیره کیش با هواپیما حدود 250 کیلومتر بوده و در مدت کمتر از یک ساعت به کیش می‌رسید. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به فرودگاه بین‌المللی کیش پرواز مستقیم دارد.

هرچند پروازها در اکثر مواقع با تاخیر روبرو می‌شوند ولی باز هم به‌ طور متوسط، سفر از بندرعباس به کیش کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. البته به شرایط آب ‌و هوا و شرکت هواپیمایی نیز بستگی دارد.

همچنین می‌توانید با رزرو هتل کیش از تخفیف ویژه نیز برخوردار شوید.

- سفر از بندرعباس به کیش با قطار

سفر با قطار یکی از لذت ‌بخش‌ترین نوع سفر است. شما می‌توانید مسیر بندرعباس تا جزیره زیبای کیش را با قطار نیز طی کنید. برای این کار باید از هر نقطه‌ای که هستید به سمت ایستگاه بندرعباس بروید. بعد از رسیدن به بندرعباس، به نزدیک‌ترین اسلکه بروید. از آن پس، در مدت کمتر از یک ساعت به جزیره کیش خواهید رسید.

هزینه سفر از بندرعباس به کیش

- سفر از بندرعباس به کیش با کشتی

تعداد زیادی از گردشگران نیز به دلیل مسیر زیبای دریا و لذت آن، سفر با کشتی را انتخاب می‌کنند. بهترین راه آبی به جزیره کیش، از بندر چارک بوده و بیشترین تردد کشتی‌ها به کیش نیز از راه این بندر است. تمام مدت روز در بندر چارک کشتی‌هایی جهت جابجایی مسافران وجود دارند.

از بندرعباس تا بندر چارک حدود 200 کیلومتر است. اگر با هواپیما، قطار یا اتوبوس به بندرعباس رسیده‌اید باید با تاکسی یا اتوبوس به بندر چارک بروید. از بندر چارک تا جزیره کیش حدود 30 کیلومتر راه است. این مسیر را می‌توانید با لندینگ‌ کرافت بروید که در شرایط عادی حدودا دو ساعت و نیم طول زمان می‌برد. همچنین می‌توانید با کشتی تندرو یا لنج این مسیر را طی کنید. انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید:‌ هتل آریا باستان کیش

- سفر از بندرعباس به کیش با لنج

سفر با لنج یکی از دیگر راه‌های مناسب برای طی مسافت بندرعباس تا جزیره کیش است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما باشد. سفر با لنج نیز زمان کمی می‌برد و از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌هاست. همچنین می‌تواند بسیار به صرفه باشد. لنج‌‌ها در اسکله منتظر هستند تا شما را به جزیره کیش برسانند.

فراموش نکنید که در سفر با لنج اگر خودرو شخصی‌ به همراه داشته باشید باید یک هزینه اضافه‌ی دیگر هم برای حمل خودرو بپردازید.

بندرعباس به کیش با کشتی

- سفر از بندرعباس به کیش با ماشین شخصی

با وجود گران شدن قیمت بنزین، باز هم سفر با ماشین شخصی یکی از به صرفه‌ترین راه‌های مسافرت از بندرعباس به جزیره کیش است. همچنین در سفر با خودروی شخصی، کنترل سفر در دست خودتان خواهد بود و آزادی بیشتری برای بازدید از جاذبه‌های اطراف جزیره کیش و اقامت در آن دارید.

اگر قصد دارید که از مسیر لذت ببرید، سفر با خودروی شخصی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. درست است که سفر با خودروی شخصی نسبت به سفر با هواپیما و قطار زمانبرتر است اما ارزش حداقل یکبار امتحان کردن را دارد و می‌توانید تجربه شیرینی را در تعطیلات خود داشته باشید.

در صورت سفر با ماشین شخصی، پس از اینکه به بندرعباس رسیدید برای رفتن به جزیره کیش سه راه دارید. برای رفتن از بندرعباس به کیش باید به بنادر آفتاب، یا بندرلنگه و یا بندر چارک بروید. بندر چارک در تمام فواصل مملو از کشتی‌هایی است که برای حرکت به سمت کیش هستند.

بندرعباس تا بندر چارک حدود 200 کیلومتر فاصله دارد. اگر قصد دارید با خودروی شخصی‌ به کیش بروید می‌توانید با لندینگ‌ کرافت سفر کنید.

بندر آفتاب تا جزیره کیش حدود 20 کیلومتر فاصله دارد و این مسیر با شناور مسافربری حدود نیم ‌ساعت و با شناور حمل خودرو حدود یک ساعت زمانبر است. فاصله بندر چارک تا جزیره کیش نیز حدود 22 کیلومتر است که طی این مسیر با شناور مسافربری حدود یک ساعت و با شناور حمل خودرو حدود دو و نیم ساعت نیاز به زمان دارد. فاصله بندر چارک تا جزیره کیش هم حدود 90 کیلومتر بوده که با شناور مسافربری حدود دو و نیم ساعت و با شناور حمل خودرو حدود چهار ساعت زمان نیاز دارد.

مقاله مرتبط: سفر از بندرعباس به قشم چگونه است؟

- سفر از بندرعباس به کیش با اتوبوس دریایی

از راه‌های دیگری که برای طی مسیر میان بندرعباس و جزیره کیش وجود دارد، اتوبوس دریایی است. اتوبوس دریایی بسیار اقتصادی و کم هزینه است.

مدت زمان سفر بندرعباس به کیش با اتوبوس دریایی با مدت زمان سفر با کشتی یکسان است زیرا هر دو یک مسیر دریایی را تا جزیره کیش طی می‌کنند. تنها تفاوتی که امکان دارد پیش بیاید، تفاوت سرعت شناورها در جابه‌جایی مسافران ممکن است باشد. به صورت کلی، مدت ‌زمان رسیدن به جزیره کیش از بندر چارک با اتوبوس دریایی حدود 1 ساعت الی 2 ساعت و از بندرلنگه به جزیره کیش حدود 2 ساعت الی 3 ساعت است.

اتوبوس دریایی مانند کشتی‌ها نمی‌تواند تعداد زیادی مسافر حمل کند و گنجایش کمتری نسبت به کشتی دارد. همچنین اتوبوس دریایی قادر به حمل خودرو نیست و فقط افراد را جابجا می‌کند.

هزینه سفر از بندرعباس به کیش

سوالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید، هزینه سفر از بندرعباس به کیش است. در واقع هزینه این هزینه سفر بستگی به روش انتخابی شما دارد. اینکه از چه کدام روش‌های بالا اقدام به این سفر کنید. اما در این مطلب روش‌های اقتصادی و ارزان قیمت را به طور کامل برای شما شرح دادیم.

نکته‌ی دیگر این است که قیمت‌ها با توجه به فصول و دلایل دیگر متغیر بوده و نمی‌توان قیمت دقیقی برای این مسیر برآورد کرد. شما باید هر زمان که قصد سفر دارید، ابتدا قیمت‌ها را از طریق سایت‌ها چک و سپس اقدام به مسافرت کنید.

در پایان امیدواریم که اکنون با ارائه مطالب بالا بتوانید انتخاب بهتری برای سفر از بندرعباس به کیش داشته باشید و مسافرت خاطره انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

076-3522-1322