فاصله شیراز تا قشم با ماشین چقدر است؟

شما با هر سلیقه‌ و از هر کجای ایران که به قشم سفر کنید، از این جزیره دیدنی و زیبا لذت می‌برید. فرقی نمی‌کند که اهل سفر و گردش باشید یا خیر؛ دیدن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و همچنین فرهنگ اصیل جنوب، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. مکان‌های دیدنی این جزیره و بخصوص جاذبه‌های فرهنگی آن به شما خوبی خواهد بخشید.

در این مطلب قصد داریم به بررسی فاصله شیراز تا قشم با ماشین و مدت زمان لازم برای پیمودن این مسیر بپردازیم.

How far is it from Shiraz to Qeshm by car?

از شیراز تا قشم چند کیلومتر است؟

فاصله شیراز تا قشم با ماشین حدود 588 کیلومتر است. طی کردن این مسیر حدود 7 تا 8 ساعت زمان می‌برد. در ادامه همراه ما باشید تا روش سفر از شیراز به قشم با ماشین را برای شما شرح می‌دهیم.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه هتل های قشم از تخفیفات شگفت انگیز در این جزیره بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: کشتی تفریحی قشم

چگونه با ماشین از شیراز به قشم سفر کنیم؟

برای سفر از شیراز به قشم، باید ابتدا از شیراز به بندرعباس بروید و بعد از بندرعباس به سمت قشم حرکت کنید. مسیر شیراز به قشم راه‌های مختلفی دارد از جمله هواپیما، اتوبوس، قطار و ماشین شخصی. در این مطلب قرار است سفر از شیراز به قشم را با ماشین بررسی کنیم.

برای رفتن از بندرعباس به قشم نیز راه‌های زیادی در پیش رو دارید مثل کشتی‌ها، قایق‌ها، اتوبوس دریایی و... که در ادامه به طور کامل به بررسی هر یک از این راه‌ها خواهیم پرداخت. اکنون این سوال به وجود می‌آید که چگونه از بندرعباس می‌توان به قشم رفت؟

فاصله بندرعباس تا قشم حدود 30 کیلومتر است. در مورد مسیر بندرعباس به قشم با ماشین باید بگوییم که مسیر زمینی وجود ندارد که ماشین شخصیتان را با خودتان به همراه ببرید. در واقع باید ماشین خود را به لندینگ کرافت‌ها یا قطار بسپارید تا آن را به جزیره قشم ببرند و خودتان به سمت اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا توسط قایق‌ها، کشتی‌ها و... به جزیره قشم بروید.

اما راه دیگری که وجود دارد این است که ماشین را همراه خود به قشم نبرید. برای این کار باید ماشین را در پارکینگی مطمئن در بندرعباس بگذارید و خودتان به سمت جزیره قشم حرکت کنید.

شما باید به اسکله شهید حقانی بندرعباس بروید. در آنجا می‌توانید به راحتی از طریق قایق، کشتی، اتوبوس دریایی و یا لندینگ کرافت‌ها به سمت قشم حرکت کنید. پس از سوار شدن، حدود 1 ساعت بعد به قشم می‌رسید.

طی این مسیر می‌توانید از زیبایی‌های دریا و تابش نور درخشان خورشید لذت ببرید و لحظاتی خاطره انگیز برای خود رقم بزنید.

از ساعت 6 صبح تا 11 شب این وسایل نقلیه آماده حرکت هستند مگر در صورتی که هوا و شرایط جوی نامساعد و طوفانی باشد. بهتر است قبل از حرکت، با تماس گرفتن به اسکله و پرس و جو از وضعیت فعالیت آن‌ها مطلع شوید:

توجه داشته باشید که در هنگام شرایط جوی نامناسب حتی اگر بلیط هم خریده باشید، ممکن است سفرها شوند زیرا در شرایط جوی بد، تمام اسکله‌ها تعطیل می‌شوند. پس حتما قبل از رفتن به اسکله و اقدام به سفر، شرایط جوی روز را چک کنید.

گفتنی است که بندر پل و بندر شهید باهنر نیز از بنادر دیگری در بندرعباس هستند که می‌توانید از آن‌ها به جزیره قشم بروید اما بندر شهید حقانی پرترددترین بندر است و از این طریق راحت‌تر می‌توانید به جزیره قشم سفر کنید. برای رسیدن به بندر پل باید حدود 70 کیلومتر به مدت حدود 2 ساعت طی کنید. اما این نکته هم قابل ذکر است که این بندر به جزیره قشم نزدیک‌تر بوده و تنها حدود 20 دقیقه تا قشم فاصله دارد.

برای این سفر باید موارد ایمنی را به طور کامل رعایت نموده و حتما از جلیقه نجات استفاده کنید. قبل از سفر باید شرایط خود را بررسی کنید و در صورتی که احتمال می‌دهید دچار دریازدگی و مشکلاتی از این قبیل می‌شوید باید قرص دریا مصرف کرده و یا این سفر خودداری کنید.

از کودکان خود محافظت کنید. بعلاوه باید در جایگاهی که برای مسافران در نظر گرفته شده بشینید و رفتن به دیگر مکان‌های کشتی و قایق و... خودداری نمایید.

How far is it from Shiraz to Qeshm by car?

اگر قصد دارید ماشین خود را  به قطار بسپارید، باید توجه کنید که شرایط خاص زیر را دارد:

مقاله مرتبط: فاصله بندرعباس تا قشم چقدر است؟

بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم

جزیره قشم در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر ماه تا اوایل مرداد، بیشترین دمای ممکن را دارد و می‌توان گفت که در فصل زمستان‌ آب و هوای آن مناسب‌تر است.

به طور کلی بهترین زمان برای سفر به قشم از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. در این ماه‌ها میانگین دمای جزیره حدود 20 درجه سانتیگراد بوده و هوا برای سفر بسیار مناسب است. همچنین شما میتوانید در هنگام سفر از شیراز به قشم، کشتی های تفریحی کیش رو با بهترین خدمات از سایت ارسنا رزرو کنید و از تفریح در این جزیره رنگارنگ لذت ببرید.

How far is it from Shiraz to Qeshm by car?

هزینه سفر از شیراز به قشم

سوالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید، هزینه سفر از شیراز به قشم است. در واقع هزینه این هزینه سفر بستگی به روش انتخابی شما دارد. اینکه از کدام روش‌های بالا اقدام به این سفر کنید. اما در این مطلب روش‌های اقتصادی و ارزان قیمت را به طور کامل برای شما شرح دادیم.

نکته‌ی دیگر این است که قیمت‌ها با توجه به فصول و دلایل دیگر متغیر بوده و نمی‌توان قیمت دقیقی برای این مسیر برآورد کرد. شما باید هر زمان که قصد سفر دارید، ابتدا قیمت‌ها را از طریق سایت‌ها چک و سپس اقدام به مسافرت کنید.

در پایان امیدواریم که اکنون با ارائه مطالب سئو بالا بتوانید انتخاب بهتری برای سفر از شیراز به قشم داشته باشید و مسافرت خاطره انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

076-3522-1322