لیست اقامتگاه های بوم گردی قشم

داشتن یک لیست اقامتگاه های بوم گردی قشم زمانی که قصد دارید به جزیره قشم که یکی از جذاب ترین جزایر خلیج فارس است بروید اهمیت زیادی دارد. همیشه یکی از دغدغه‌های افراد برای رفتن به جزیره قشم انتخاب محل اقامت است. از این رو به دنباله پیدا کردن بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم ممکن است بارها و بارها اینترنت را زیر و رو کرده باشید.

  1. اقامتگاه بوم گردی باغ آیین های زینت
  2. اقامتگاه بوم گردی خالو
  3. اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی صالح
  4. اقامتگاه بومگردی خانه دوست
  5. اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو
  6. اقامتگاه بوم گردی نچیدار
  7. اقامتگاه بوم گردی کلودنگ
  8. اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی

برای انتخاب محل اقامت خود در قشم گزینه‌های زیادی وجود دارد از جمله سوییت‌ها و هتل‌ها اما جزیره قشم اقامتگاه‌های بودم گردی نیز دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

به همین دلیل ما قصد داریم تا در این مقاله لیست اقامتگاه های بوم گردی قشم را به شما معرفی کنیم. اقامتگاه‌هایی که در این لیست حضور دارند همگی جز بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم از نظر مسافرین و کاربران هستند بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لیست اقامتگاه های بوم گردی قشم

این اقامتگاه ها با ظاهري سنتی و متناسب با زندگی محلی مردم است و خیلی از افراد به دلیل آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ، و برخی دیگر به این دلیل که می‌خواهند از هیاهو و شلوغی شهر برای مدتی فاصله بگیرند تا بتوانند در بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم لحظات خوب و شیرن را سپری کنند به آنجا می‌روند.

یکی از ویژگی‌های خوب اقامتگاه‌ های بوم گردی این است که بیشترشان دارای افرادی هستند که می‌توانند برای تورهای متنوع به شما کمک کنند. همچنین اینترنت و پرسنلی دارند که به زبان انگلیسی و عربی مسلط هستند.

اقامتگاه بوم گردی باغ آیین‌های زینت، یکی از اقامتگاه‌های بومی قشم است

اقامتگاه بوم گردی باغ آیین های زینت

اقامتگاه بوم گردی باغ آیین‌های زینت، یکی از اقامتگاه‌های بومی قشم بوده که در فاصله 70 کیلومتری از قشم، واقع در روستای سلخ است. این اقامتگاه به دلیل موقیعت مکانی خاصی که دارد مانند دسترسی به دریا و کویر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همچنین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک مکان دنج و ارام هستند این اقمتگاه قطعا یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

اقامتگاه توریستی باغ آیین های زینت دارای 34 اتاق است که دیوارهای آن با وسایل سنتی، نقاشی و صنایع دستی تزیین شده‌اند.

در این اقامتگاه می‌توان به تفریحات شبانه قشم مانند مراسم ازدواج افراد بومی، موسیقی زنده، نمایشگاه عکس، کنسرت‌ها و جنگ‌های شادی که برگذار می‌شود اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی خالو

در بین لیست بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم اقامتگاه خالو یکی از محبوب‌ترین‌ها است. این اقامتگاه در فاصله ۶۵ کیلومتری جزیره قشم و در روستای نقاشه قرار دارد. قدمت اقامتگاه خالو منصور به 80 سال می‌رسد اما جای نگرانی نیست به این دلیل که اين اقامتگاه در سال 1395 بازسازی شده است و دارای 10 اتاق مجهز است .

در پشت هرکدام از این اتاق‌هاي اقامتگاه داستانی‌های جذابی نهفته شده است زیرا نام هر اتاق متعلق به صاحب قبلی آن اتاق است. در اقامتگاه امکانات متفاوتی وجود دارد برای مثال : اینترنت، تاکسی شبانه، پارکینگ و غیره. اما متاسفانه اتاق‌های این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی خصوصي است و سرویس بهداشتی آن به صورت عمومی در دسترس است .

مجموعه ناخدا علی، در نزدیکی جنگل‌های حرا واقع شده و فاصله زیادی با ساحل دارد

اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی صالح

این اقامتگاه توسط ناخدا علی صالح و فرزندان او تاسیس و اداره می‌شود و در روستای سهیلی قرار دارد. این مجموعه دارای 15 اتاق با کف خواب و سرویس بهداشتی است اما حمام آن نیز مانند اقامتگاه قبلی مشترک است. دیواره‌های این اتاق کاهگلی است و ظاهری قدیمی و سنتی دارد و بیشتر اتاق‌ها مجهز به کولر گازی هستند.

مجموعه ناخدا علی، در نزدیکی جنگل‌های حرا واقع شده و فاصله زیادی با ساحل دارد و برای رفتن به ساحل نیاز است با ماشین 20 کیلومتر را طی کرد.
اگر با ماشین شخصی به این جزیره سفر نکردید نگران مسیر رفت و آمد نباشید می‌توانید با اجاره ماشین در قشم هر ماشینی که علاقه دارید را برای گشت و گذارهایتان در جزیره رزرو و تهیه کنید.

اقامتگاه بومگردی خانه دوست

این اقامتگاه به گفته مسافران یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی قشم است و به دلیل داشتن نامی زیبا و دلنشین هیچکس در آنجا احساس غريبی نمی‌کند. نام این اقامتگاه به گفته صاحب این مکان برگرفته شده از شعر سهراب سپهری است .

خانه دوست که در شهر ساحلی سوزا، در فاصله 22 کیلومتری قشم قرار گرفته است و قدمت آن 80 ساله است. در ابتدا از اتاق‌ها برای قران خوانی استفاده می‌شده است اما درسال 1396 آنجا را بازسازی کردند و در معماری آن از طرح های سنتی و قدیمی استفاده کردند.

این اقامتگاه درای 111 اتاق است که نام هر کدام از انها متفاوت است و برگرفته ازجاذبه‌های گردشگری قشم هستند، مثل: اتاق دره تندیس‌ها ، اتاق غار نمک و غیره. تنها دو تا از اتاق‌های این اقامتگاه مجهز به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی بوده و بقیه ی اتاق ها از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده می‌کنند که در محوطه اقامتگاه خانه دوست قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی هفت رنگو

یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی جزیره قشم كه جز بهترين اقامتگاه های بوم گردی شناخته شده است اقامتگاه محلي هفت رنگو است. اين اقامتگاه در ناحيه مركزی جزيره و در روستاي هفت رنگو قشم واقع شده است و تمامي پرسنل‌ها و مديريت مسلط به زبان انگليسی هستند.

در معماری اين اقامتگاه، بومی و سنتی بودن فضای داخلی و بيرونی به صورت واضحی مشخص است. اقامتگاه هفت رنگو داراي 23 اتاق است كه اين اتاق‌ها دور تا دور حياط قرار دارند و تمامي اتاق‌ها مجهز به سيستم گرمايشي و سرمايشي هستند. در حياط اقامتگاه آلاچيق هايي كه از الياف نخل خرما است وجود دارد، براي افرادي كه مي خواهند لحظات خوشي را در فضا ي باز سپري كنند.

اقامتگاه بوم گردي هفت رنگو سه حياط به نام هاي پرندگان، ماهي و درختان دارد كه فقط تعدادي از اتاق‌هايي كه در حياط ماهي قرار دارد مجهز به سرويس بهداشتي و حمام اختصاصي هستند و در ديگر اتاق هايي كه در حياط هاي درختان و پرندگان قرار دارند داراي سرويس بهداشتي و حمام عمومي هستند .

داخل حياط اقامتگاه رستوراني وجود دارد كه مي‌توانيد از آنجا غذاي جنوبي و دريايي مورد علاقه ي خودتان را سفارش دهيد. اقامتگاه بوم گردي هفت رنگو به دليل نزديكي به جاذبه‌هاي ديدني قشم مانند : تنگه چاهكو، شهر بادگيرها، جنگل حرا، دره تنديس، قلعه نادري و غیره توريست‌ها و گردشگران زيادي را نيز جذب خود کرده است.

مقاله مرتبط:‌ بهترین فصل سفر به قشم

یکی دیگر از اقامتگاه‌هایی که در لیست بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم قرار دارد اقامتگاه بوم گردی نچیدار است

اقامتگاه بوم گردی نچیدار

اقامتگاه بوم گردي نچيدار در روستاي چاهو قشم قرار دارد. نچيدار در جنوب ايران به معناي (واضح) است. اين اقامتگاه داراي 6 اتاق است كه، ظرفيت هر كدام از اتاق‌ها متفاوت است. براي مثال بعضي از آنها متناسب براي افرادي هست كه به صورت خانوادگي سفر كرده‌اند. از امكانات اين اقامتگاه می‌توان به پاركينگ خصوصي اما بدون سقف آن، مجهز بودن اتاق‌ها به سيستم گرمايشي و سرمايشي، سرويس بهداشتي و حمام به صورت مشترك و غیره اشاره كرد.

اقامتگاه بوم گردی کلودنگ

یکی دیگر از اقامتگاه‌هایی که در لیست بهترین اقامتگاه بوم گردی قشم قرار دارد، اقامتگاه بوم گردي كلودنگ در روستاي دهخدا است که جنب يك مسجد كوچك قرار دارد. اين اقامتگاه به دليل داشتن معماري سنتي و بومي محبوبيت خاصي در بين گردشگران و توريست‌ها دارد.

به همين دليل می‌توان او را به انواع بهترين اقامتگاه بوم گردي قشم معرفي كرده و ميتوان او را در بهترين ليست اقامتگاه بوم گردي قشم قرار داد.

اين اقامتگاه داراي 8 اتاق و ظرفيتي به اندازه 30 تا 36 نفر را دارد. از امكانات اين اقامتگاه مي‌توان به داشتن تاكسي شبانه، مسلط بودن پرسنل‌ها و مديريت به زبان انگليسي و عربي، حمام و سرويس بهداشتي ايراني و سرويس بهداشتي فرنگي به صورت اشتراكي، شتر سواري، اجراي موسيقي سنتي و غیره اشاره كرد .

اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی

اقامتگاه بوم گردي ناخدا اميني در روستاي طبل قشم قرار دارد. اين اقامتگاه با ساختار كاهگلي كه دارد حدودا 25 سال سن دارد و داراي 10 اتاق با امكانات، كف خواب و سيستم گرمايشي و سرمايشي در دو طبقه قرار دارد. در محوطه اقامتگاه ناخدا اميني 4 سرويس بهداشتي، حمام و آشپزخانه عمومي وجود دارد و می‌توانيد از اشپزخانه ان غذاهاي دريايي لذيذ جنوب نظير، انواع ماهي ها، اختاپوس، خرچنگ و غیره را سفارش دهيد و لذت ببريد.

جمع بندی

ما در اين مقاله سعي كرديم تا با معرفي اين لیست اقامتگاه های بوم گردی قشم به شما كمك كنيم تا يك سفر راحت و فراموش نشدني را تجربه كنيد. با بررسي اقامتگاه‌ها، شرايط ويژگي‌هاي آنها مطابق ميل و سليقه خودتان بهترين گزينه را انتخاب كنيد و بعد از سفر حتما تجربه خودتان را با ما به اشتراك بگذاريد. اميدواريم كه از اين مطلب لذت برده باشيد و برايتان مفيد بوده باشد.

076-3522-1322