نحوه سفر از قشم به کیش : راهنمای کامل سفر از قشم به کیش

نحوه سفر از قشم به کیش چگونه است؟ اين سوال كه مي‌تواند براي افرادي كه در جزيره قشم اقامت دارند و از رزرو هتل در قشم و از تفریحات آبی قشم و امکانات آن استفاده، حال مي‌خواهند از جزيره قشم به جزيره كيش سفر كنند نگران كننده به نظر برسد.

اما جاي نگراني نيست، به اين خاطر كه ما در اين مقاله قصد داريم تا به سوالات شما یعنی: سفر دریایی از قشم به کیش به چه صورت است؟ هزینه سفر دریایی از قشم به کیش چقدر مي‌باشد؟ سفر از قشم به کیش با کشتی چگونه امكان پذير است؟ و یا سفر به جزيره كيش از جزيره قشم با وسايل نقليه مختلف(با ماشين شخصي، هواپيما، اتوبوس، كشتي و غيره) چگونه مي‌باشد؟ پاسخ بدهيم.

پس لطفا تا انتهاي اين مقاله براي يافتن پاسخ سوالات خود با ما همراه باشيد.

مسافت سفر از قشم به کیش

جزاير كيش و قشم در جنوب ايران و در آب هاي نيلگون خيلج فارس واقع شده‌اند. بين اين دو جزيره كه هر كدام از آنها محبوبيت و زيبايي خاصی برخوردار هستند، فاصله چنداني وجود ندارد. فاصله جزيره قشم تا جزيره كيش بر روي نقشه حدود 195 كيلومتر است. اما اگر قصد سفر دریایی از قشم به کیش داريد بهتر است بدانيد كه مسافت دريايي بين اين دو جزيره حدود 280 كيلومتر است.

نحوه سفر از قشم به کیش تنها به اين دو صورت امكان پذير است كه يا از راه زميني – دريايي از جزيره قشم به جزيره كيش سفر كنيد و يا تنها فقط از راه دريايي اين مسافت را براي رسيدن به جزيره كيش طي كنيد. كه در ادامه اين مطلب به صورت كامل‌تري به اين موضوع خواهيم پرداخت.

مایلم یک نکته کوتاه در مورد اقامت داشتن در جزیره کیش خدمتتان عرض کنم. می‌دانید که انتخاب و رزرو یک اقامتگاه با کیفیت و شیک در جزیره کیش کمی سخت و گران قیمت است. از این رو قصد دارم به شما پیشنهادی را ارائه بدهم.

هتل امیرکبیر کیش یک هتل با دیزاین بسیار خاص و دیدنی است زیرا سبک معماری داخلی و گچبری سنتی ایرانی را به تصویر می‌کشد. برخی از امکانات و ویژگی‌های این هتل عبارت‌اند از:

برای دیدن و رزرو هتل امیرکبیر کیش به این صفحه مراجعه کنید

نحوه سفر از قشم به کیش با ماشين شخصي

نحوه سفر از قشم به کیش با ماشين شخصي

براي سفر كردن از جزيره قشم به كيش با ماشين شخصي خود، ابتدا بايد اين را بدانید كه هيچ راه مستقيمي براي سفر كردن با ماشين بين اين دو جزيره وجود ندارد. علت آن هم محصور شدن اين جزاير توسط آب هاي خليج فارس است.
بنابراین اگر در نقطه از ایران زندگی می‌کنید و مي‌خواهد به اين دو جزيره با ماشين شخصيتان سفر كنيد، ابتدا بايد به بندر عباس برويد.

اما حال كه در جزيره قشم اقامت داريد و مي‌خواهيد از قشم به جزيره كيش برويد نيازي نيست كه ابتدا به بندر عباس برويد.

شما مي‌توانيد از قشم با رفتن به بندر چارك، بندر لنگه و يا بندر آفتاب، براي خود و ماشينتان بليط اتوبوس دريايي به سمت جزيره كيش خريداري كنيد. اما ما به شما توصيه مي‌كنيم كه بندر چارك را انتخاب كنيد زيرا انتخاب بهتري براي رفتن به جزيره كيش مي‌باشد.

قيمت بليط اتوبوس هاي دريايي براي هر ماشين حدود 350 هزار تومان است.

مقاله مرتبط: سفر از کیش به قشم

آیا سفر از قشم به کیش با هواپيما ممکن است؟

داشتن سفر هوايي از جزيره قشم به كيش امروزه امكان پذير نيست به اين معني كه امروزه هيچ پرواز مستقيمي بين اين دو جزيره وجود ندارد. علت آن هم اين است كه در زمان وجود خط هوايي بين دو جزيره كيش و قشم هيچ مسافري تمايل به سفر با هواپيما را نداشته. امروزه فقط شما مي‌توانيد از طريق زميني و دريايي به اين جزيره سفر كنيد.

اما اگر شما در ديگر نقاط كشور اقامت داريد و يا زندگي مي‌كنيد مي‌توانيد براي رفتن به جزيره كيش و قشم بليط هواپيما خريداري كنيد.

سفر از قشم به کیش با كشتي

 

سفر از قشم به کیش با كشتي

سفر دریایی از قشم به کیش و استفاده از تفریحات آبی کیش جز محبوب‌ترين و پر طرفدارترن روش موجود براي رفتن به جزيره كيش است. براي سفر از قشم به کیش با کشتی و جا به جا شدن در اين جزاير مي‌توانيد از دو بندر چارك و آفتاب سفر خود را شروع كنيد.

مسير بندر چارك:

بيشتر افراد براي سفر دریایی از قشم به کیش از طريق بندر چارك به جزيره كيش سفر مي‌كنند و پيشنهاد ما به شما هم استفاده از اين بندر است به اين خاطر كه در مقايسه با بندر آفتاب اين بندر به جزيره كيش حدود 5 كيلومتر نزديك تر و داراي شناورهاي بيشتري است.

فاصله بندر چارك تا جزيره كيش حدود 32 كيلومتر است. ما به اين موضوع هم دقت داشته باشيد كه اين مسافت نيز به سرعت شناور هاي دريايي هم بستگي دارد.

براي رفتن به جزيره كيش از طريق بندر چارك ابتدا بايد از جزيره قشم به بندر پل رفته و بعد بايد به صورت زميني به بندر چارك سفر كرد و سپس با تهيه بليط شناور هاي دريايي به جزيره كيش برويد.

زمان طي كردن اين سفر دریایی از قشم به کیش از 1 ساعت و نيم تا 2 ساعت و نيم متغير است.

بيشتر افراد براي سفر دریایی از قشم به کیش از طريق بندر چارك به جزيره كيش سفر مي‌كنند

مسير بندر آفتاب:

اگر مايل هستيد كه از طريق بندر آفتاب به جزيره كيش سفر كنيد ابتدا بايد از جزيره قشم به بندر پل برويد سپس بايد به بندر آفتاب رفته كه اين مسافت حدود 230 كيلومتر است و از انجا مي‌توانيد هم از طريق شناور هاي دريايي و يا لنديگ كرافت به جزيره كيش برويد.

براي رفتن به جزيره كيش اگر سرعت در مسير دريايي برايتان اهميت دارد اين را بايد به خاطر داشته باشيد كه سرعت شناور هاي دريايي بيشتر از سرعت لنديگ كرافت است. براي سفر با لنديگ كرافت به جزيره كيش حدود ساعت 2 الي 3 ساعت زمان صرف مي‌كند.

هزینه سفر دریایی از قشم به کیش متغير مي‌باشد و قيمت آن نيز به زمان سفر و به وسیله دريايي مورد نظر شما بستگي دارد.

ایا امکان سفر از قشم به کیش با قطار و يا اتوبوس وجود دارد؟

سفر كردن از جزيره قشم به جزيره كيش با قطار امكان پذير نيست .
به علت كه هيچ كدام از جزاير مجهز به خط راه اهن نمي‌باشند و نزديك ترين ايستگاه راه اهن به اين دو جزيره بندر عباس است.

كلام اخر

اميداريم توانسته باشيم در اين مقاله به درستي به سوالات شما يعني: سفر دریایی از قشم به کیش به چه صورت است؟ هزینه سفر دریایی از قشم به کیش چقدر مي‌باشد؟ سفر از قشم به کیش با کشتی چگونه امكان پذير است؟ و غيره پاسخ کاملی داده باشيم و شما از خواندن آن لذت برده باشيد.

 

076-3522-1322