چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم ؟ اين سوالي است كه ممكن است براي شما كه، برای اولین بار است که قصد سفر به جزيره هرمز یسا قصد سفر به قشم و تفریحات آبی قشم را داريد پيش بيايد.

هدف ما از نوشتن اين مطلب اين است كه به سوال شما بعنی، چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم؟ پاسخ دهيم.

به طور کلی دو راه برای رفتن به جزیره هرمز از بندر عباس وجود دارد. اولین راه بندر پل است و دومین راه نیز رفتن به اسكله شهيد حقانی بندر عباس است که در ادامه با جزئیات بیشتری نحوه رفتن به این دو مسیر را توضیح داده‌ایم. همچنین مدت زمانی که در مسیر خواهید بود و هزینه‌های احتمالی این سفر را توضیح داده‌ایم و بررسی کرده‌ایم. بنابراین تا انتهای اين مطلب همراه باشيد.

اما مایل هستم قبل از اینکه برایتان توضیح دهم که چگونه می‌توانیم از بندرعباس به جزیره هرمز برویم، در ابتدا كمي شما را با جزيره هرمز آشنا کنم. اگر با این جزیره آشنا هستید می‌توانید از این بخش رد شوید.

 جزيره هرمز يكي از مقاصد جذاب و خاص گردشگري است

آشنایی با جزیره زیبای هرمز

جزيره هرمز يكي از مقاصد جذاب و خاص گردشگري است. اين جزيره كوچك  با مساحتی بالغ بر 42 كيلومتر، در 8 كيلومتری بندر عباس واقع شده است. تنها محل سكونت در اين جزيره، روستای كوچك هرمز است. اين روستا با وجود داشتن كوچه‌های پر پيچ و خم لذت خاصی براي گشت و گذار مسافران ایجاد کرده است.

اغلب افراد به خصوص جنوبی‌ها و بومیان این منطقه، این جزیره را با نام جزیره رنگین کمان می‌شناسند و صدا می‌زنند. علت این موضوع نیز به نوع خاک این جزیره مربوط می‌شود. زیرا خاک جزیره هرمز تنها دارای یک طیف رنگی نیست و همانند رنگین کمان دارای چندین طیف رنگی جذاب است.

همین موضوع باعث شده است تا گردشگران، مسافران و حتی توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این جزیره زیبا و خارق‌العاده به این منطقه بیایند.

بیشتر بخوانید:  معرفی جزیره کیش

جزیره هرمز را با نام جزیره رنگین کمان می‌شناسند

بهترين فصل براي سفر به جزيره هرمز فصل‌های سرد سال هستند. به اين دليل كه جزیره هرمز در همسايگی دو منطقه جزیره قشم و بندر عباس واقع شده است و مانند ديگر شهرهای جنوب تابستانی سوزان دارد.

نحوه سفر از بندر عباس به جزيره هزمز

هواپيما جز يكی از راحت‌ترين و آسان‌ترين وسايل حمل و نقل است. اما متاسفانه جزيره هزمز هيچ گونه خط هوايی ندارد. در اين صورت شما نمی‌توانيد با هواپيما به اين جزيره سفر كنيد.

اگر بخواهيد با ماشين شخصيتان به جزيره هرمز برويد، بايد به بندر پل رفته و بعد به كمك لندينگ كرافت يا شناورهای خودرو بر به بندر لافت جزیره هرمز برويد.

اگر هم قصد سفر با ماشين خود را نداريد می‌توانيد به اسكله شهيد حقانی بندر عباس برويد و از آنجا سوار بر شناورهای دريايی شويد. هزينه بليط اتوبوس دريايی از بندر عباس تا جزيره هرمز  براي هر نفر كمتر از  20  هزار تومان است. اما این هزینه براي افراد بومی این منطقه كمتر در نظر گرفته شده است زیرا رفت و آمد بیشتری دارند.

سفر با شناورهای دريايی از بندر عباس تا هرمز در حدود 60 دقيقه طول مي‌كشد. البته اين زمان به شرايطی همچون: آب و هوا، مواج بودن دريا و غيره بستگی دارد، كه می‌تواند كم و يا زياد شود.

شما می‌توانيد براي خريد بليط کشتی های تفریحی در قشم هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاين اقدام كنيد.

حمل و نقل داخل جزيره هرمز

اگر بدون ماشين شخصيتان به جزيره سفر کردید نگران حمل و نقل در داخل جزيره هرمز نباشيد. در ابتدای اسكله، ماشين ون و موتور سه چرخ وجود دارد. كه شما می‌توانيد متناسب با  مقدار وسايل، تعداد همراهان و نوع آب و هوا وسيله نقلیه مدنظر خودتان را انتخاب كنيد.

سفر با شناورهای دريايی از بندر عباس تا هرمز در حدود 60 دقيقه طول مي‌كشد

بيشتر رانندگان اين وسایل نقليه به دليل اينكه خودشان در انجا زندگي مي‌كنند، معمولا از تمامي جاذبه‌های ديدنی، هتل و سوییت‌ها و انواع اقامتگاهای بومی و رستوران‌هايی كه در اين جزيره كوچك قرار دارد با خبر هستند. پس شما می‌توانيد از آنها در موارد مختلف كمك بگيريد.

هزينه اين وسايل نقليه براي گردش در روستا و اطراف ساحل معمولا ساعتی 30 هزار تومان است. كه اين مبلغ می‌تواند در شرايط مختلف از جمله نوع آب و هوای آن روز، میزان ساعت گشت و گذار و غيره كم و زياد شود.

بیشتر بخوانید:‌ هتل آریا باستان کیش

ساعت حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز

ساعت های حرکت شناور از بندرعباس به جزیره هرمز عبارتند از:

7:00

9:00

13:00

17:00

21:00

این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی روزهای هفته و یا فصل های سال تعداد مسافران و گردشگران بیشتر از سایر زمان ها است و این عوامل در ساعت تردد شناورها موثر هستند. به همین دلیل در بعضی مواقع نمی توان ساعت دقیق حرکت شناورهای بندر را پیش بینی کرد.

هزینه لندیگراف هرمز

طبق آخرین نرخ تعیین شده در سال 1402، هزینه لندیگراف از بندرعباس به هرمز، از 89 هزار تومان به 109 هزار تومان به ازای هر بزرگسال افزایش پیدا کرده است.

برای تهیه بلیط لندیگراف هرمز و سوار شدن به آن همراه داشتن کارت ملی الزامی است. همچنین باید برای افراد بالای 4 سال هم بلیط خریداری کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به جزیره هرمز

لباس راحتی و مناسب برای قدم زدن

کفش کتانی مناسب برای پیاده روی در ساحل

کیف مناسب برای حمل موبایل و شارژر همراه

عینک آفتابی

کلاه آفتابگیر

کرم ضد آفتاب

دوربین عکاسی

چراغ قوه.

زیرانداز پیک نیک

صندلی مسافرتی

بسته به زمانی که قصد دارید در هرمز بمانید باید وسایل شخصی و مورد نیاز خود را فراهم کنید

هزینه بردن ماشین به جزیره هرمز

به طور کلی سفر به هرمز با ماشین شخصی بسیار به صرفه تر از سایر روش ها است. علاوه بر هزینه، وجود خودرو به گشت و گذار راحت تر شما و بازدید از اماکن دیدنی مختلف کمک می کند.

در سفر به جزیره هرمز برخلاف قشم امکان انتقال ماشین توسط لندیگراف وجود ندارد. قایق های تندرو در اسکله حقانی بندرعباس و اسکله ذاکری قشم قرار دارند و تنها مسیر و وسیله رفتن به هرمز هستند. هزینه بردن ماشین به جزیره هرمز نسبت به سایر وسیله های حمل و نقل مقرون به صرفه تر بوده و سفر خوب و ارزانی را برای افراد رقم می زند.

مقاله مرتبط: وسایل مورد نیاز برای سفر به جزیره هرمز

سفر به جزیره هرمز با ماشین

سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی قطعا به یادماندنی و خاطره ساز می شود زیرا مسیر رسیدن تا این جزیره بسیار زیبا و دلپذیر است.

برای سفر به جزیره هرمز باید از سه مسیر تهران، اصفهان و یزد گذر کنید. طی کردن این مسیرها قطعا خسته کننده خواهد بود به همین دلیل بهتر است یک شب در یزد بماند و صبح زود به سمت کرمان حرکت کنید. بعد از عبور از کرمان به بندرعباس می رسید و از آنجا میتوانید با قایق های تندرو به جزیره هرمز بروید.

همانطور که گفتیم برای رفتن به هرمز باید خودروی خود را در بندرعباس بگذارید و به وسیله قایق های تندرو به جزیره حرکت کنید. بعد از گشت و گذار در هرمز می توانید به وسیله همان قایق ها به بندرعباس برگردید و خودروی خود را بردارید.

مسیر بندرعباس به هرمز

جزیره هرمز با مساحت 42 کیلومتر در نزدیکی بندرعباس قرار دارد و یکی از مقاصد بی نظیر و دیدنی برای مسافرت است. روستای کوچک هرمز با داشتن کوچه های پر پیچ و خم با سبکی سنتی تنها محل سکونت افراد در این جزیره می باشد. گشت و گذار در کوچه های این روستا و دیدن اهالی برای گردشگران بسیار لذت بخش است.

خاک جزیره هرمز دارای طیف های مختلف رنگی است به همین دلیل بومیان این منطقه این جزیره را به نام جزیره رنگین کمان می شناسند. خاک جزیره با رنگ های زیبا از جاذبه های دیدنی این منطقه است و چشم هر مسافری را به خود خیره می کند.  سفر به هرمز و دیدن مکان های گردشگری و سواحل رنگین کمانی جزیره بدون شک خاطره ای خوش و به یادماندنی را برای شما به جای می گذارد.

برای سفر به جزیره هرمز مسیرهای مختلفی وجود دارد اما عموما انتخاب اکثر افراد رفتن به بندرعباس و استفاده از شناورها می باشد. مسیر بندرعباس به هرمز از طریق دو راه بندر پل و اسکله شهید حقانی امکان پذیر است. انتخاب هر کدام از این مسیرها شرایط و جزئیات مربوط به خود را دارد. در ادامه مطلب، هزینه و شرایط رفتن به هرمز از طریق بندر عباس را  توضیح می دهیم.

اسکله حقانی بندرعباس به هرمز

همیشه هواپیما راحت ترین وسیله حمل و نقل برای سفر رفتن است و بعد از آن قطار، اتوبوس و خودروی شخصی در درجات بعدی قرار می گیرند. اما هیچ گونه خط هوایی در جزیره هرمز وجود ندارد به همین دلیل سفر مستقیم به این جزیره با هواپیما وجود ندارد. همچنین برای سفر با قطار و اتوبوس هم تنها می توانید تا بندرعباس بروید و از آنجا توسط شناورهای دریایی به جزیره برسید. اما برای سفر با خودروی شخصی می توانید ماشین را توسط لندیگراف هایی که در بندر پل قرار دارند به جزیره ببرید.

در صورتی که قصد بردن ماشین شخصی به جزیره ندارید می توانید از طریق شناورهای دریایی خود را به جزیره برسانید. در اسکله شهید حقانی بندرعباس شناورهای مخصوص حمل و نقل افراد بومی و مسافران وجود دارد که با تهیه بلیط این وسایل می توانید به هرمز زیبا بروید.

عموما سفر با شناورهای دریایی حدود یک ساعت طول می کشد اما این موضوع با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر موارد دیگر متفاوت خواهد بود. هزینه سفر با شناورهای دریایی حدود 105 هزار تومان می باشد. این مبلغ برای افراد بومی به دلیل تردد زیادی که دارند کمتر است.

خرید بلیط شناور بندرعباس به هرمز

همانطور که گفتیم برای رفتن به جزیره هرمز باید بلیط شناورهای دریایی را خریداری کنید. در ذیل مراحل خرید حضوری بلیط شناور مسیر بندرعباس به هرمز را عنوان می کنیم.

مراجعه به گیت هایی فروش بلیطی که در اسکله شهید حقانی قرار دارند.

برای خرید بلیط داشتن کارت ملی الزامی می باشد بعد از ارائه مدرک شناسایی و پرداخت هزینه، بلیط شناور دریایی برای شما صادر می باشد.

بعد از دریافت بلیط به گیت های کنترل بلیط مراجعه کنید.

بعد از بررسی و کنترل بلیط ها می توانید سوار شناورهای دریایی شوید.

شناورهای دریایی بعد از اینکه مسافران خود را تکمیل کردند به سمت جزیره هرمز حرکت می کنند.

برای حمل و نقل بارها وسایل حمل نقلی مانند، لنج، کشتی های مسافربری و باربری و قایق ها وجود در اسکله دارد. ساعت کاری این وسایل برای جابجایی بارها و مسافران از 6 صبح تا 23 شب بوده و شما می توانید در این ساعت ها برای خرید بلیط و استفاده از وسایل حمل نقل اسکله شهید حقانی بندرعباس به هرمز استفاده نمایید.

در روزهای پایانی هفته تعداد مسافران زیاد بوده و شناورها هر نیم ساعت یکبار از بندرعباس به جزیره هرمز تردد می کنند. برای استفاده از شناورها باید در ساعت های مناسب برای خرید بلیط به مکان صدور آن مراجعه کنید.

خرید اینترنتی بلیط شناور بندرعباس به هرمز

برای خرید بلیط شناور بندرعباس به هرمز به صورت اینترنتی یک سایت به نشانی qeshmepay.ir وجود دارد. اما در اکثر مواقع امکان دسترسی به این صفحه وجود ندارد و شما می توانید با شماره تلفن هایی که برای این کار وجود دارند تماس بگیرید.

قیمت شناور بندرعباس به جزیره هرمز در سال 1402 برای هر نفر حدود 105 هزار تومان می باشد برای خرید بلیط اینترنتی باید این هزینه را پرداخت کنید. شما می توانید برای خرید سریع تر بلیط و کوتاه کردن فرایند دریافت آن در روزهای مختلف هفته به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام کنید.

شناورهای مسیر بندرعباس به هرمز در زمان هایی که شرایط مساعدی برای رفت و امد وجود نداشته باشد مثلا دریا طوفانی باشد حرکت نمی کنند. به همین دلیل بهتر است حتی المقدور در فصل هایی که شرایط آب و هوایی نامساعد بوده و امکان رفت و آمد وجود نداشته باشد به هرمز سفر نکنید. در ادامه زمان و ساعت حرکت شناورهای دریایی اسکله به هرمز را عنوان می کنیم تا برای دریافت بلیط با مشکل مواجه نشوید.

ساعت حرکت اتوبوس دریایی بندرعباس به قشم

شناور بندرعباس به هرمز از اسکله شهید حقانی حرکت کرده و به جزیره هرمز می رسد و این جابجایی به صورت بالعکس برای حمل و نقل مسافران انجام می پذیرد. برای استفاده از این شناورها باید بلیط های مخصوص آنها را خریداری کنید. عموما برای حرکت این  وسایل حمل و نقل ساعت های به خصوصی وجود دارد. در قسمت ذیل ساعت حرکت وسایل مختلف حمل افراد و یا بارها را نام میبریم

ساعت حرکت تندروها: 6 صبح تا 21:30 دقیقه شب.

ساعت حرکت اتوبوس دریایی: 6 صبح تا 18:45 دقیقه عصر.

ساعت حرکت قایق: 6 صبح تا 18:45 دقیقه عصر.

ساعت حرکت لنج: 21:30 دقیقه تا 22 شب.

اسکله پل و لافت که مقصد های اصلی برای جابجایی افراد و انتقال خودروها به جزیره هرمز هستند به صورت 24 ساعته مشغول به ارائه خدمات به مسافران می باشند. برای داشتن سفری لذت بخش به هرمز بهتر است برنامه ریزی مناسبی داشته باشید و برای این کار می توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید. قطعا سفر به هرمز برای شما یک تجربه بی نظیر و هیجان انگیز باقی خواهد گذاشت زیرا طبیعت بکر و مکان های دیدنی زیبای این منطقه بسیار جالب و منحصر به فرد هستند.

كلام آخر

در اين مطلب سعی كرديم تا پاسخی كامل و جامع به سوال شما یعنی چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم؟ بدهیم. اميدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشيد و برایتان مفید بوده باشد. امیدوارم که سفر خوش و لت بخشی از بندرعباس تا جزيره هرمز را داشته باشيد.

 

076-3522-1322