خطرات غواصی در قشم

خطرات غواصی در قشم و تفریحات آبی قشم همواره وجود دارد اما شما با انتخاب یک مرکز تفریحی و آموزشی معتبر از وب سایت گردشگری ارسنا، می‌توانید با خیال راحت به این ورزش آبی مهیج بپردازید و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

در این مقاله قصد داریم به تمامی خطرات غواصی در قشم از جمله خطرات فردی، تکنیکی و حتی خطرات موجودات دریایی نیز بپردازیم و هر یک را به طور کامل برایتان توضیح دهیم بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

این فرد که در این تصویر مشاهده می‌کنید به دلیل رفتن اصرار به رفتن به عنق بیشتر دچار مسمویت با اکسیژن شده است

خطرات غواصی در قشم

هیچ شکی وجود ندارد که غواصی در جزیره قشم یکی از مهیج‌ترین تفریحات آبی است. اما اگر جوانب احتیاط را رعایت نکنیم، ممکن است درگیر خطرات غواصی در قشم شویم. از این رو می‌خواهم ادامه مطلب را با دقت بیشتری بخوانید.

اشتباهات و خطرات غواصی در قشم به چند دسته فردی، تکنیکی و وجود حیوانات دریایی خطرناک تقسیم می‌شود که هر کدام را به صورت مفصل و جداگانه توضیح می‌دهیم.

اشتباهات و خطرات غواصی فردی در قشم

اینکه شما بدون مربی و به صورت خودسرانه به یکی از مناطق غواصی بروید و به تنهایی غواصی کنید جز خطرات جدی در غواصی است، که در چنین شرایطی اگر حادثه‌ای برایتان رخ دهد مسئولیت صدرصدش با خود شما است. اینکه بدون همراه و مربی با تجربه، تصمیم به غواصی بگیرید از این جهت خطر ناک است که اگر در زیر آب اتفاقی چه از نظر سلامتی و چه از نظر شرایط محیطی مانند گیر کردن در تورهای ماهی گیری رخ دهد، باید فردی برای کمک داشته باشید.

در آب‌های جزیره قشم اغلب تورهای ماهیگیری رها شده‌ای وجود دارند که اگر تجهیزات نداشته باشید به دردسر خواهید افتاد. البته این موضوع تنها به اینجا ختم نمی‌شود. عدم داشتن تجهیزات مورد نیاز، عدم آگاهی از نحوه پایین رفتن و بالا آمدن در آب، برسی نکردن و عدم اطمینان از عملکرد صحیح لوازم و غیره همگی جز خطرات غواصی در قشم است که سلامت و جان شما را تهدید می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما از متخصصین کمک بگیرید و برای غواصی در جزیره قشم به مراکز معتبری مانند موارد زیر بروید:

تورهای ماهیگیری رها شده در دریا یکی از خطرات غواصی در قشم است که باید مراقب باشید

اشتباهات تکنیکی که جان شما را به خطر می‌اندازد

یکی دیگر از خطرات غواصی در قشم خطاهای تکنیکی است که ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازد. همانطور که در بالا گفته شد، تهیه تجهیزات از جمله مهم‌ترین قسمت‌های غواصی است. بومیان این منطقه از کودکی مهارت شنا کردن را یاد می‌گیرند و حتی درصد بسیار زیادی از آنها غواصی را نیز آموزش دیده‌اند. اما این به این معنی نیست که می‌توانند گزینه خوبی برای همراهی شما باشند.

درست است که این افراد برای غواصی حتی در آب‌های بسیار عمیق آموزش دیده‌اند و حتی چندین سال تجربه دارند اما همراهی کردن یک فردی مبتدی، تنها به زیر آب بردن نیست. در وهله اول باید برای شما تجهیزات ضروری، کافی و سالم تهیه کند. که با توجه به هزینه‌های زیاد این لوازم، این کار ممکن نیست. حتی استفاه کردن از لوازمی که چندین سال کار می‌کند نیز مطمئن نیست و نباید این ریسک را انجام دهید. برای غواصی همراه شما باید درصورتی که شما مهارت شنا ندارید به شما کمک کند، نفس گیری را آموزش دهد، مهارت‌های امدادی و پزشکی را آموزش دیده باشد.

به همین دلیل تکرار می‌کنم که حتما برای تجربه کردن این ورزش مهیج به مراکز مربوطه معتبر بروید تا بتوانید با خیال راحت سفر خوبی را در زیر آب‌های زیبای جزیره داشته باشید. لوازم ضروری برای غواصی در قشم شامل موارد زیر می‌شود:

یکی از خطرات غواصی در قشم مواجه شدن با موجودات دریایی مانند کوسه و عروس دریایی است

موجودات دریایی خطرناک در کمین هستند

زمانی که برای غواصی در قشم لباس مخصوص می‌پوشید و از کشتی تفریحی قشم  به زیر آب می‌روید، از آنجا که آب‌ها شفاف و زلال هستند، می‌توانید مرجان‌ها و ماهی‌های بسیار متنوعی را ببینید. اما علاوه بر این موجودات بسیار زیبا و بی آزار موجودات دریایی دیگری نیز در این آب‌ها حضور دارند که برای انسان خطرناک هستند.

کوسه‌ها جز آن دسته از موجوداتی هستند که در اب‌های این جزیره به وفور یافت می‌شوند. البته این موضوع را باید بدانید که این موجودات برای انسان خطرناک نیستند و تا به امروز تنها یک مورد حمله کوسه به انسان ثبت شده است. این موضوع کاملا به محیطی که برای غواصی به آنجا می‌روید بستگی دارد. برای مثال هر ساله صیادانی که در آب های آزاد مشغول صید هستند با با خطر حمله کوسه مواجه می‌شوند.

عروس دریایی نیز جز آن دسته از موجودات دریایی است که بر خلاف اسم و ظاهر بسیار زیبا و خیره کننده‌اش، به انسان صدمه می‌زند. اگر باله‌های عروس دریایی به بخشی از بدن شما برخورد کند ممکن است دچار زخم، تاول و سوزش شدید و آثاری مانند سوختگی شوید که التیام آنها چند هفته طول می‌کشد. اما اگر برای غواصی به مراکزی که در بالا گفته شد مراجعه کنید دیگر این مشکلات را نخواهید داشت. زیرا این مراکز آب‌هایی را برای غواصی انتخاب می‌کنند که کاملا ایمن و بی خطر باشد و با وجود امکانات و تهجیزاتی که دارند کاملا برای هر شرایط نامساعدی آماده و آموزش دیده‌اند.

مقاله مرتبط: بهترین مسیر از قشم تا کیش کجاست ؟

نکاتی مهم برای مواجه شدن با خطرات غواصی در قشم

با وجود تمام خطرات غواصی در قشم این ورزش همچنان محبوب و پرطرفدار است. با رعایت کردن نکات زیر می‌توانید از هر خطری در امان باشید.

آب های اطراف جزیره قشم یکی از بهترین گزینه های برای غواصی است

قوانین غواصی در جزیره قشم

به کودکان زیر 14 سال و افراد بالای 50 سال اجازه غواصی به هیچ عنوان داده نمی‌شود. همچنین باید در حد ابتدایی مهارت شنا داشته باشید.

در صورت داشتن تهجیزات غواصی مناسب می‌توانید از زیر آب عکس و فیلم تهیه کنید اما اگر این امکانات را ندارید و تمایل دارید می‌توانید با پرداخت هزینه دیگری، از این امکانات مراکز تفریحی استفاده کنید.

ساعات کاری سایت های غواصی در جزیره قشم

این مراکزی که در بالا به آنها اشاره کردیم تنها در بازه‌های زمانی 8:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر مجاز به سرویس دهی هستند بنابرین زمان خودتان را با توجه به این موضوع تنظیم کنید. شما امکان غواصی در شب را ندارید و این کاملا بر خلاف قوانین جزیره است.

نتیجه گیری

علاوه بر داشتن یک اقامت دلچسب در بهترین هتل‌ های قشم و رفتن به بهترین مراکز خرید قشم ، تفریحات آبی در قشم یکی از مهیج‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید.

اگر قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید چه برای رزرو هتل و چه برای رزرو نوبت برای شرکت در تفریحات جذاب آبی این جزیره می‌توانید به وب سایت گردشگری ارسنا مراجعه کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمامی خطرات غواصی در قشم و نکاتی که باید هنگام غواصی رعایت کنید را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

 

076-3522-1322