سفر از کیش به قشم : راهنمای سفر از کیش به قشم

سفر از كيش به قشم با راه و روش‌های مختلفی امكان پذير است. مدت زمان سفر و هزينه‌هايی كه ممكن است اين سفر برایتان به همراه داشته باشد، همگی به وسيله نقيله و نوع مسيری كه انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما راحت‌ترين، آسان ترين و سريع ترين راه های سفر از کیش به قشم را معرفی كنيم. برخی از مسير هایی كه به شما در اين ادامه اين مقاله معرفی خواهيم كرد عبارت اند از:

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمنيه انتخاب بهترين و راحت ترين مسير براي جا به جايي خود در اين دو جزيره و براي دانستن مقدار زمان و هزينه صرف شده توسط وسايل نقليه مختلف در سفر خود، تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

یک راه براي رفتن به جزيره قشم از كيش انتخاب مسير زميني – دريايي است

چگونه از کیش به قشم برویم؟

جزاير كيش و قشم در آب‌هاي نيلگون خليج فارس و در جنوب ايران واقع شده‌اند.

ممكن است شما  در حال حاضر در جزيره كيش اقامت داشته باشيد و براي تجربه تفریحات آبی قشم قصد سفر به اين جزيره را داشته باشيد. لازم به ذكر است كه تفريحات آبي قشم تنها به غواصی در قشم و يا استفاده از جت اسكي خلاصه نمي‌شود. کشتی تفریحی یوتاب قشم و کشتی تفریحی تارا قشم نيز جزئي از اين تفريحات هستند. در اين كشتي ها علاوه بر تجربه يك گشت دريايي باشكوه مي‌توانيد شاهد موسيقي زنده و برنامه هاي جونگ شادي نيز باشيد.

فاصله جزيره كيش تا  جزيره قشم بر روي نقشه جغرافيايي حدود 195 كيلومتر است. اما اگر قصد داريد تا سفر از کیش به قشم شمابه صورت دريايي باشد، اين را بايد بدانيد كه فاصله جزيره كيش تا جزيره قشم بر روي مسير دريايي حدود 280 كيلومتر است.

راه های سفر از کیش به قشم  تنها به دو صورت امكان پذير مي‌باشد. اولين راه براي رفتن به جزيره قشم از كيش انتخاب مسير زميني – دريايي است و آخرين راه هم براي سفر كردن از جزيره كيش به قشم انتخاب مسير دريايي است.

براي داشتن سفر دريايي از كيش به قشم شما مي‌توانيد از بنادر مختلفي مانند: بندر لنگه، آفتاب و چارك عبور كنيد.

راه های سفر از کیش به قشم با ماشين شخصي

دو جزيره كيش و قشم به دليل داشتن موقيعت جغرافيايي خاص و  واقع شدن در وسط آب‌هاي خليج فارس هيچ راهي زميني مستقيمي بين آنها وجود ندارد. تا يك اندازه از مسير را شما مي‌توانيد با ماشين شخصيتان را طي كنيد اما از يك جايي به بعد  شما بايد مسير دريايي را در پيش بگيريد.

اگر شما  نگران  اين موضوع هستيد كه چگونه با ماشين خود از جزيره كيش به قشم برويد بايد بگوييم كه جاي نگراني نيست به اين خاطر كه در ادامه اين مقاله ما شما را با راه‌هايي آشنا خواهيم كرد كه بتوانيد با ماشين خود به جزيره قشم برويد.

شما  مي‌توانيد براي رفتن با ماشين خود از جزيره كيش به قشم از سه بنادري كه در بالاتر اشاره كرديم استفاده كنيد. با رفتن به هر كدام از اين بنادر شما مي‌توانيد براي خود و ماشينتان بليط اتوبوس دريايي تهيه كنيد. اما ما به شما پيشنهاد مي‌كنم براي انتخاب بندر، بندر چارك را براي سفر خود انتخاب كنيد.

راه های سفر از کیش به قشم با لنج و كشتي

سفر از کیش به قشم با لنج جز پر مخاطب‌ترين و محبوب‌ترين روش موجود براي رفتن از جزيره كيش به قشم مي‌باشد.

براي سفر از کیش به قشم با لنج و جا به جا شدن در اين دو جزيره شما مي‌توانيد از بنادر چارك و آفتاب نيز عبور كنيد.

سفر از کیش به قشم با لنج جز پر مخاطب‌ترين و محبوب‌ترين روش موجود براي رفتن از جزيره كيش به قشم مي‌باشد.

مسير بندر آفتاب

در ابتدا شما بايد از كيش به بندر آفتاب برويد كه فاصله آن حدود  35  كيلومتر است و سپس از بندر آفتاب به صورت زميني به  بندر پل بايد رفته كه طول مسافت آن نيز حدود 230 كيلومتر است و در نهايت با طي كردن مسافتي حدود 14 كيلومتر از بندر پل تا  بندر لافت شما به جزيره قشم خواهيد رسيد.

مجموع طول مسافت از بندر آفتاب تا بندر لافت جزيره قشم حدود 280 كيلومتر است.

مسير بندر چارك

اگر قصد داريد براي رفتن به جريزه قشم از بندر چارك عبور كنيد ابتدا بايد از كيش به بندر چارك رفته كه طول مسافت آن حدود 35 كيلومتر است و سپس به صورت زميني به بندر پل رفته و بعد از آن با طي كردن مسيري حدود 14 كيلومتر از بندر پل به بندر لافت قشم خواهيد رسيد.

مجوعه مسافت طي شده از بندر چارك تا جزيره قشم حدود 275 كيلومتر است. كه اگر اين مسافت را با شناور هاي دريايي نيز طي كنيد مدت زمان آن از 1 ساعت ونيم تا 2 ساعت و نيم متغير است و اگر مايل هستيد با لنج و يا كشتي سفر كنيد اين مدت زمان از 2 و نيم ساعت تا 3 ساعت مي‌تواند متغيرمي‌باشد.

سفر از کیش به قشم با هواپیما

سفر هوایی از کیش به قشم يكي از راحت‌ترين و سريع‌ترين راه ها براي رسيدن از جزيره كيش به قشم است. اما متاسفانه امروزه هيچ پرواز ميستقيمي بين اين دو جزيره وجود ندارد علت آن هم  به اين خاطر است كه در زمان وجود خط هوايي بين اين جزاير كمتر كسي تمايل به سفر هوايي داشته.

اما به اين نكته دقت داشته باشيد كه فقط اين دو جزيره هست كه نسبت به هم هيچ پرواز مستقيمي ندارند. براي مثال اگر شما در ديگر نقاط كشور زندگي مي‌كنيد و قصد سفر به جزيره قشم را داريد مي‌توانيد با تهيه بليط از شهر خود به راحتي به قشم سفر كنيد.

آيا امكان  سفر از کیش به قشم با قطار و اتوبوس وجود دارد؟

سفر كردن با قطار و اتوبوس در اين جزاير امكان پذير نمي‌باشد به اين خاطر كه هيچ كدام از اين دو جزيره مجهز به خط راه آهن نمي‌باشند و نزديك ترين ايستگاه راه آهن به جزاير كيش و قشم بندر عباس است.

مقاله مرتبط: سفر به قشم با ماشین شخصی

معرفي اقامتگاه  و هتل در قشم و كيش

اگر هنوز به قشم و كيش سفر نكرده‌ايد و به دنبال بهترین اقامتگاه ها براي رفتن به اين دو جزيره هستيد اين بخش براي شما است.

مواردی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند درواقع بهترین اقامتگاه‌هایی هستند که طبق نظر مسافرین توصیه و پیشنهاد شده‌اند.

معرفي بهترین اقامتگاه ها و هتل ها در كيش

هتل ها و اقامتگاه‌های كيش

معرفی کامل هتل امیرکبیر کیش:

هتل امیرکبیر کیش یک هتل با دیزاین بسیار خاص و دیدنی است زیرا سبک معماری داخلی و گچبری سنتی ایرانی را به تصویر می‌کشد. برخی از امکانات و ویژگی‌های این هتل عبارت‌اند از:

برای دیدن و رزرو هتل امیرکبیر کیش  به این صفحه مراجعه کنید

چرا هتل ميراژ كيش:

اين هتل كه در سال 1397 افتتاح شده جز معروف‌ترين هتل كيش از نظر مسافران است. اين هتل مجهز به 8 طبقه به شكل هرمي است و داراي   178 اتاق است.  به گفته گردشگران اين هتل از بهترين امكانات برخورددار است اين امكانات عبارت‌اند از:

بهنرین ها و هتل پانوراما كيش:

اين هتل كه در بلوار رودكي و روبه‌روي برج ديپلمات واقع شده مجهز به 267 اتاق در 15 طبقه است . امكانات اين هتل عبارت‌اند از:

هتل ها و اقامتگاه‌های قشم

هتل زيگورات قشم: اين هتل 110 متري در حال ساخت مي‌باشد و قرار است 200 اتاق در 25 طبقه ساخته شود.

هتل آرتا قشم:

هتل آرتا قشم واقع در بلوار شهيد بهشتي روبه‌روي منازل مسكوني علي‌بن ابي‌طالب داراي 47 اتاق در 7 طبقه مي‌باشد. امكانات ان عبارت‌اند از:

بهترین کیش، هتل ارم قشم:

یکی دیگر از بهترین هتل های قشم از نظر مسافران هتل 4 ستاره ارم است که در بلوار آزادگان قرار دارد. این هتل در سال 1395 افتتاح شده و یک ساختمان 5 طبقه است. هر زمان از سال که قصد سفر داشته باشید، این هتل پذیرای شما خواهد بود زیرا دارای 100 اتاق و 200 تخت است. برخی از امکانات و ویژگی‌های هتل ارم قشم عبارت‌اند از:

كلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی انواع راه های سفر از کیش به قشم به شما کمک کنیم تا یک راهنمای خوب برای شما باشیم. اميدواريم  از خواندن اين مقاله لذت كافي برده باشيد و برايتان مفيد بود باشد.

076-3522-1322