فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

فاصله قشم تا کیش موضوعی است که همواره برای اکثر افراد سوال بوده و هست. جزایز کیش و قشم هر دو در جنوب ایران قرار دارند و از پر بازدیدترین جزایر ایران محسوب می‌شوند. این دو جزیره هر ساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر دنیا هستند. که از تفریحات آبی قشم و کنسرت کیش و ... دیدن می کنند.
از زیبایی‌های این دو جزیره می‌توان به آب‌های درخشان خلیج فارس و هوای مطبوع آن اشاره کرد. سفر کردن بین این دو جزیره از طریق شناورها و کشتی‌های مسافربری، لذت سفر را برای شما چندین برابر می‌کند.
هر یک از این جزایر، زیبایی‌های خاص خود را دارند و با یکدیگر متفاوت‌اند. هر کدام تفریحات، بافت تاریخی و زیبایی‌های خود را دارند که دیدن و لذت بردن از آن‌ها خالی از لطف نیست.
شما می‌توانید برای سفر از قشم تا کیش به چند طریق اقدام کنید. از طریق هوایی و یا از طریق دریایی که در ادامه به طور کامل به شرح و بررسی هر کدام از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

How far is it from Qeshm to Kish?

 

از قشم تا کیش چند کیلومتر است؟

فاصله قشم تا کیش حدود 195 کیلومتر است و شما می‌توانید این مسیر را به صورت هوایی و دریایی طی کنید. اینکه این مسیر طی چه مدت زمان طول بکشد، بستگی به آن دارد که از کدام وسیله نقلیه برای رفت و آمد استفاده کنید.
اگر قصد سفر به کیش از قشم را دارید، بهتر است بگوییم که مسیر مستقیمی میان این دو جزیره وجود ندارد و برای پیمودن این مسیر باید از بین بنادر مختلف عبور کنید. در ادامه، روش‌های هوایی و دریایی برای مسافرت از قشم به کیش را برای شما شرح می‌دهیم.

چگونه از قشم به کیش سفر کنیم؟

دو روش برای سفر از قشم به کیش وجود دارد:

- مسیر هوایی

یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای سفر به قشم از کیش، سفر هوایی است. شما می‌توانید به آسانی از فرودگاه کیش سوار هواپیما شوید و چند دقیقه بعد به جزیره قشم برسید. از آنجا که جزایر قشم و کیش هر دو در خلیج فارس واقع شده‌اند، فاصله‌ی زیادی با یکدیگر ندارند.
فاصله هوایی از جزیره قشم تا جزیره کیش حدود ۴۵ دقیقه است. البته این در حالی است که شرایط جغرافیایی مبدا و مقصد مساعد باشد. این فاصله زمانی به شرایط جوی دو جزیره بستگی دارد و امکان دارد کم و زیاد شود. اما به طور کلی، سفر هوایی از جزیره قشم تا جزیره کیش حدود ۴۰ الی ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.
در سفر هوایی از قشم به کیش، می‌توانید از بالا منظره زیبای خلیج فارس را مشاهده کرده و لذت ببرید.

- مسیر دریایی

برای سفر دریایی باید از طریق لنج و کشتی اقدام کنید. دو مسیر دریایی وجود دارد:
مسیر بندر چارک
این مسیر نسبت به مسیر دوم حدود 5 کیلومتر کمتر بوده و همچنین تعداد شناورهای مسافربری در این مسیر بیشتر است. در نتیجه بیشتر افراد این مسیر را برای سفر از قشم به کیش انتخاب می‌کنند.
ابتدا به بندر پل در قشم بروید. سپس از بندر پل به بندر چارک حرکت کنید. مسیر بین بندر پل تا بندر چارک به ‌صورت زمینی 2 و نیم الی 3 ساعت زمان می‌برد. از بندر چارک باید از طریق شناورهای دریایی به کیش بروید. معمولاً این مسیر هم حدود 1 ساعت و نیم الی 2 ساعت و نیم زمان می‌برد.
مسیر بندر آفتاب
برای این روش باید ابتدا از راه دریایی به بندر پل بروید. در آنجا به ‌صورت زمینی به سمت بندر آفتاب حرکت کنید و در آخر با شناورهای دریایی به کیش برسید. فاصله جزیره قشم تا بندر پل 14 کیلومتر، از بندر پل تا بندر آفتاب 230 کیلومتر و از بندر آفتاب تا کیش 35 کیلومتر است.
به طور کلی، مدت ‌زمان سفر به ‌وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. مثلا سرعت شناورهای مسافربری بیشتر از لندینگ کرافت‌ها است. بهتر است قایق‌های تندرو را برای پیمودن این مسیر انتخاب نکنید زیرا این نوع قایق‌ها از امنیت لازم و مناسب برخوردار نیستند.

مقاله مرتبط: فاصله شیراز تا قشم با ماشین چقدر است؟

How far is it from Qeshm to Kish?

 

بهترین مسیر برای سفر از قشم به کیش

همانطور که گفتیم، فاصله قشم تا کیش بسیار کم است اما اینکه کدام یک از این راه‌ها بهتر و مناسب‌تر هستند بستگی به انتخاب شما دارد. در صورتی که می‌خواهید مدت زمان زیادی در راه نباشید و سریع‌تر به مقصد برسید، سفر هوایی گزینه بهتری برای شما است.
در مورد سفر دریایی از قشم به کیش نیز توصیه می‌کنیم که مسیر اول یعنی مسیر بندر چارک را انتخاب کنید زیرا همانطور که گفته شد، در بندر چارک شناورها فراوان‌تر بوده و سرعت بیشتری دارند؛ در نتیجه سریع‌تر به مقصد خواهید رسید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش

جزیره کیش در جنوب کشورمان واقع شده و آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب دارد. در واقع می‌توان گفت این جزیره زمستان ندارد! تابستان‌های آن بسیار گرم و رطوبت هوا نیز بالاست.
در جزیره کیش هوا حدودا از پایان بهار تا تابستان و اوایل پاییز گرم است. معمولا گردشگران از اواخر پاییز تا اوایل بهار به این جزیره سفر می‌کنند چون در این زمان هوای جزیره بسیار معتدل و خنک است.

 

بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم

جزیره قشم در گرم‌ترین زمان سال یعنی از اوایل تیر ماه تا اوایل مرداد، بیشترین دمای ممکن را دارد و می‌توان گفت که در فصل زمستان‌ آب و هوای آن مناسب‌تر است.
به طور کلی بهترین زمان برای سفر به قشم از اوایل آذر تا اوایل فروردین است. در این ماه‌ها میانگین دمای جزیره حدود 20 درجه سانتیگراد بوده و هوا برای سفر بسیار مناسب است.

How far is it from Qeshm to Kish?

 

هزینه سفر از قشم به کیش

سوالی که برای اکثر افراد به وجود می‌آید، هزینه سفر از قشم به کیش است. در واقع هزینه این هزینه سفر بستگی به روش انتخابی شما دارد. اینکه از کدام روش‌های بالا اقدام به این سفر کنید. اما در این مطلب روش‌های اقتصادی و ارزان قیمت را به طور کامل برای شما شرح دادیم.
نکته‌ی دیگر این است که قیمت‌ها با توجه به فصول و دلایل دیگر متغیر بوده و نمی‌توان قیمت دقیقی برای این مسیر برآورد کرد. شما باید هر زمان که قصد سفر دارید، ابتدا قیمت‌ها را از طریق سایت‌ها چک و سپس اقدام به مسافرت کنید.
در کل می‌توان گفت از آنجا که فاصله قشم تا کیش کم است، هزینه برای پیمودن این مسیر نیز زیاد نیست. در پایان امیدواریم که اکنون با ارائه مطالب بالا بتوانید انتخاب بهتری برای سفر از قشم به کیش داشته باشید و مسافرت خاطره انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

076-3522-1322