هزینه حمل ماشین از بندرعباس به قشم

هزینه حمل ماشین از بندرعباس به قشم یکی از موضوعات مهمی است که مسافران هنگام سفر و رزرو هتل در قشم با آن روبرو هستند. برای سفر به قشم راه‌های متعددی وجود دارد اما افرادی که قصد دارند با ماشین شخصی به این جزیره سفر کنند، باید ماشین خود را از میان آب‌های خلیج فارس عبور دهند.
برای انتقال اتومبیل به از بندرعباس به جزیره قشم باید از لندینگ کرافت یا قطار استفاده کنید که در ادامه به طور کامل به آن می‌پردازیم. اگر قصد جابجایی از بندرعباس به قشم را با ماشین شخصی خودتان دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر شناخت راه‌های سفر به این جزیره با ماشین شخصی، از هزینه‌ها نیز مطلع شوید.

فاصله بندرعباس تا قشم چقدر است؟

مسیر بندرعباس به قشم و قشم به بندرعباس همواره یک مسیر پر تردد و شلوغ بوده و هست. فاصله جزیره قشم تا بندرعباس 30 کیلومتر است که این مسیر و مدت زمان لازم برای طی آن به آب و هوای جزیره نیز بستگی دارد. در صورتی که شرایط جوی نامساعد باشد، قطعا زمان بیشتری برای پیمودن این مسیر لازم است.

سفر از بندرعباس به قشم با ماشین شخصی و حمل ماشین

برای سفر از بندرعباس به قشم مسیر زمینی وجود ندارد که ماشین خود را با خودتان به همراه ببرید. شما باید ماشین خود را به لندینگ کرافت‌ها (یا همان لنج) و یا قطار بسپارید تا آن را به جزیره قشم ببرند و خودتان به سمت اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا توسط قایق‌ها، کشتی‌ها و... به جزیره قشم بروید.
در صورتی که قصد دارید ماشین را با خود به قشم نبرید، می‌توانید ماشین را در پارکینگی مطمئن در بندرعباس بگذارید و خودتان به سمت جزیره قشم حرکت کنید.
در ادامه به بررسی این می‌پردازیم که حمل ماشین با لندینگ کرافت و قطار هر کدام به صورت جداگانه دارای چه شرایطی است و چه هزینه‌ای دارد.

The cost of transporting a car from Bandar Abbas to Qeshm

بیشتر بخوانید:  معرفی جزیره کیش

حمل ماشین از بندرعباس به قشم با لندینگ کرافت

لندینگ کرافت‌ها وسیله نقلیه‌ای هستند که برای جابجایی خودرو، کانتینرها، کامیون‌ها، ماشین‌آلات سنگین و صادرات و واردات انواع کالا از آن‌ها استفاده می‌شود.
لندینگ کرافت‌ها هر روز از ساعت 6 صبح تا 11 شب بین دو اسکله شهید حقانی در بندرعباس و اسکله شهید ذاکری در قشم در حال رفت و آمد و جابجایی مسافران هستند. فاصله این اسکله‌ها از هم حدود 20 تا 30 دقیقه است اما به دلیل مسیر بین شهر تا بندر و معطلی آن حدود دو ساعت زمان می‌برد.
فراموش نکنید که لندینگ کرافت‌ها برنامه حرکت مشخصی دارند و هر دو ساعت یک بار حرکت می‌کنند. برای این که معطل نشوید، بهتر است برنامه زمانی حرکت این شناورها را از قبل چک کنید و در زمان مشخص به بندر بروید. بهتر است قبل از حرکت، با تماس گرفتن به اسکله و پرس و جو از وضعیت فعالیت آن‌ها مطلع شوید:

توجه داشته باشید که در هنگام شرایط جوی نامناسب حتی اگر بلیط هم خریده باشید، ممکن است سفرها شوند زیرا در شرایط جوی بد، تمام اسکله‌ها تعطیل می‌شوند. پس حتما قبل از رفتن به اسکله و اقدام به سفر، شرایط جوی روز را چک کنید.
گفتنی است که بندر پل و بندر شهید باهنر نیز از بنادر دیگری در بندرعباس هستند که می‌توانید از آن‌ها به جزیره قشم بروید اما بندر شهید حقانی پرترددترین بندر است و از این طریق راحت‌تر می‌توانید به جزیره قشم سفر کنید. برای رسیدن به بندر پل باید حدود 70 کیلومتر به مدت حدود 2 ساعت طی کنید. اما این نکته هم قابل ذکر است که این بندر به جزیره قشم نزدیک‌تر بوده و تنها حدود 20 دقیقه تا قشم فاصله دارد.
دقت کنید که اسکله‌ها در مواقع طوفانی بودن دریا تعطیل هستند و لندینگ کرافت‌ها در این مواقع به هیچ عنوان حرکت نمی‌کنند. لندینگ کرافت‌ها تنها در صورتی فعالیت می‌کنند که وضعیت آب و هوایی مناسب و دریا نیز کاملا آرام باشد.
هزینه حمل ماشین از بندرعباس به قشم با لندینگ کرافت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:‌ هتل آریا باستان کیش

The cost of transporting a car from Bandar Abbas to Qeshm

حمل ماشین از بندرعباس به قشم قطار

اگر قصد دارید ماشین خود را به قطار بسپارید، باید توجه کنید که شرایط خاص زیر را دارد:
- ارتفاع خودرو شما باید کمتر از ۱۵۸ سانتی‌متر و حداکثر عرض خودرو ۱۸۰ سانتی‌متر باشد. امکان حمل خودروهای شاسی بلند مانند پاترول، پرادو، سانتافه، نیسان وانت و... وجود ندارد.
- توجه کنید که تحویل ماشین فقط در ساعات اداری و با کمی تاخیر صورت می‌گیرد. این امکان وجود ندارد که بلافاصله پس از رسیدن قطار به جزیره فورا ماشین را تحویل بگیرید.
- باید از دفاتر فروش بلیط قطار بلیط مخصوص حمل خودرو خریداری کنید. همراه داشتن مدارک خودرو و همچنین مدارک مالک خودرو هنگام خرید بلیط الزامی است.
- اگر به هر دلیلی ماشین شما به موقع به مقصد نرسد، 50 در صد از کرایه به شما بازگردانده می شود.
- اگر دیرتر از ماشینتان به قشم رسیدید نگران نباشید چون ماشین شما تا 24 ساعت پس از رسیدن به جزیره به طور رایگان به پارکینگ مخصوص منتقل می‌شود. اما پس از گذشت این مدت، به ازای هر روز اضافه باید هزینه بپردازید.
- شما باید حدود یک ساعت قبل از حرکت قطار، وسایل را از ماشین خالی کنید و به انبار بسپارید.
- داخل باک ماشین باید کمتر از یک چهارم بنزین وجود داشته باشد.
- پیش از تحویل خودرو، باید جدا سازی سر باتری‌های ماشین را انجام دهید.
- این قطارها در دو طبقه حدود 10 تا 12 سواری جا دارند.
هزینه حمل ماشین از بندرعباس به قشم با قطار .........................................................................

می‌توان گفت که سفر به قشم با هر وسیله‌ای لذت بخش بوده زیرا قشم جزیره‌ای دیدنی و جذاب است. ولی سفر با ماشین شخصی خود به این مکان خاطره انگیزتر خواهد بود؛ زیرا در سفر با خودروی شخصی، کنترل سفر در دست خودتان است و آزادی بیشتری برای بازدید از جاذبه‌های اطراف جزیره قشم و اقامت در آن دارید.
اگر قصد دارید که از مسیر لذت ببرید، سفر با خودروی شخصی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در پایان امیدواریم که اکنون با ارائه مطالب بالا بتوانید انتخاب بهتری برای سفر از بندرعباس به قشم داشته باشید و مسافرت خاطره انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

مقاله مرتبط: هزینه سفر به قشم

مدارک لازم برای بردن ماشین به قشم

برای سفر به قشم با اتومبیل شخصی باید یکی از مسیرهایی را که به بندرعباس می رسد انتخاب کنید. سپس از آنجا به بندر ریل بروید و خودروی خود را از طریق کشتی یا همان لندیگراف ماشین بر، به قشم منتقل کنید.

مدارک لازم برای بردن ماشین به قشم عبارتند از:

در برخی از تاریخ ها تردد به جزیره قشم با محدودیت هایی همراه است و تنها با داشتن مجوز اقامت یا اجاره سوئیت امکان تردد وجود دارد. در این مواقع با ارائه برگه اقامت اجاره سوئیت میتوانید در کمترین زمان مجوز تردد را دریافت کنید.

هزینه حمل ماشین به قشم

جزیره قشم در بین آب های خلیج فارس قرار دارد و برای رسیدن به آن لازم است تا از شناورهای دریایی استفاده کنید. بعد از رسیدن به بندر پل باید ماشین را به لندیگراف منتقل کنید. بردن خودرو به مقصد و سپس برگرداندن آن به وسیله لندیگراف شامل هزینه مشخصی می باشد. البته باید بگوییم که این هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

هزینه حمل ماشین به قشم از بندر پل به جزیره قشم از حدود 94 تومن شروع می شود و این مبلغ در برخی فصل ها به دلیل شلوغی و وجود مسافران زیاد گرانتر می باشد. هزینه حمل وانت با شناور دریایی هم از حدود 110 هزار تومان شروع می شود.

هزینه حمل خودرو از بندر پل به قشم ۱۴۰۲

هزینه حمل خودرو از بندر پل به قشم در سال 1402 حدود 200 تا 450 هزار تومان است. این مبلغ برای هر خودرو سواری که با لندیگراف حمل و نقل می شود دریافت می گردد. سرنشینان خودرو شامل پرداخت این هزینه نبوده و بدون دریافت مبلغ اضافی تر از مبدا به مقصد می روند.

سفر به قشم با ماشین شخصی انتخاب اکثر مسافران است. اصلی ترین دلیل آن هم به مقرون به صرفه بودن این شیوه مسافرت مربوط می شود. جزیره قشم جاذبه های دیدنی فراوانی دارد و وسعت زیادی دارد.

کشتی ماشین بر قشم

لندیگراف یکی از انواع شناورها برای انتقال بار، خودروهای سواری، ماشین های حمل بار و... به جزایر و سواحل است. این تجهیزات در جزایر قشم، کیش و هرمز برای جابجایی خودرو سواری مسافران قرار دارند. برای دیدن همه مناطق جزیره زیبای قشم بهترین و به صرفه ترین انتخاب، سفر با ماشین شخصی است. شما می توانید با وجود لندیگراف های خودروی  و کشتی تفریحی قشم خود را به جزیره برسانید.

مسافرت با ماشین شخصی به قشم بهترین راه برای تجربه یک سفر بی دغدغه و کم هزینه است. با انتخاب این روش میتوانید مناطق مختلف جزیره را با ماشین شخصی خود بگردید و هزینه اضافی برای حمل و نقل پرداخت نکنید.

قیمت لندیگراف از بندر پل به قشم ۱۴۰۲

انتقال خودروی شخصی به جزیره قشم با لندیگراف انجام می شود. برای انتقال و جابجایی خودرو با لندیگراف باید هزینه آن را پرداخت کنید. بعد از واریز هزینه، یک رسید برای شما صادر می شود باید تا انتهای سفر این رسید را نگه دارید. این هزینه تنها برای جابجا کردن وسیله نقلیه افراد بوده و مبلغی بابت سرنشینان خودرو در نظر گرفته نمی شود. جزئیات مربوط به پرداخت هزینه لندیگراف از بندر پل به قشم شامل: 143 هزار و 890 هزار تومان به منطقه آزاد قشم، 232 هزار و 500 تومان به تعاونی فتح، 3000 تومان به دهیاری پل، 2000 تومان به شرکت تعاونی گمرک ایران، 500 تومان به شورای اسلامی شهرستان می باشد.

مسیر بندرعباس به قشم با ماشین

وجود خودروی شخصی امکان بازدید از مناطق مختلف را به راحتی امکان پذیر می کند. این دلایل افراد را به سفر زمینی با خودروی شخصی به قشم ترغیب می کند.

بندر عباس یکی از مسیرهای رسیدن به قشم است. زمانی که به بندر عباس رسیدید می توانید از طریق اسکله مسافربری شهید حقانی خودتان را به قشم برسانید.

شهرهای اصفهان، شیراز، جهرم و لار  مسیرهای رسیدن به قشم هستند. بعد از طی کردن این مسیرها به بندر پل می رسید. در این بندر کشتی های شناور برای حمل خودروی شما قرار دارند.

ساعت حرکت لندیگراف از بندر پل به قشم

همانطور که گفته شد تنها روش انتقال خودروی شخصی از اسکله یا بندر استفاده از لندیگراف است. لندیگراف در دو بندر پل در بندر عباس و بندر لافت در قشم  قرار دارد. این شناورها به صورت همه روز و از ساعت 6 صبح تا 11 شب در حال انتقال بار و خودرو هستند. فاصله تقریبی دو بندر پهل و لافت از هم حدود 20 تا 30 دقیقه می باشد.

076-3522-1322