هزینه سفر به قشم

هزینه سفر به قشم شاید اولین سوالی باشد که قبل از سفر به این جزیره برای مسافران به وجود می‌آید. از آنجایی که جزیره قشم هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و منطقه گردشگری پر طرفداری است، قصد داریم تا در این مطلب به این موضوع مهم بپردازیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در کل باید بگوییم که هزینه سفر به قشم مناسب و ارزان است. ضمن اینکه هزینه سفر به هر نقطه از ایران، به روش سفر شما بستگی دارد. اینکه انتخاب کنید با ماشین شخصی یا قطار یا هواپیما به سفر بروید، چه مدل غذایی بخورید، با تورهای مسافرتی اقدام به سفر کنید، چه تفریحاتی داشته باشید و از همه مهم‌تر اینکه چه مقدار بودجه برای سفر خود در نظر گرفته‌اید.

The cost of traveling to Qeshm

 

هزینه سفر به قشم با ماشین شخصی

برای سفر با ماشین شخصی به قشم باید ابتدا به بندرعباس بروید و سپس از آنجا به سمت قشم حرکت کنید. در بندرعباس باید ماشین خود را به وسیله قطار یا لندینگ کرافت‌ها به قشم بفرستید و خودتان از طریق کشتی، اتوبوس دریایی و... به قشم بروید که در مقالات قبل به طور مفصل درباره روش و هزینه آن صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن مطلب را بخوانید.

 

هزینه سفر به قشم با قطار

برای سفر با قطار به جزیره قشم باید باز هم ابتدا به بندرعباس بروید و از آنجا به سمت قشم حرکت کنید. هزینه بستگی به آن دارد که مبدا شما کجا باشد و از کدام شهر بخواهید به جزیره قشم بروید؛ اما معمولا هزینه سفر از تهران به قشم با قطار حدود 100 تا 200 هزار تومان است.

البته این قیمت با توجه به تعداد نفرات کوپه و فصل‌های محبوب گردشگری متغیر است. بنابراین بهتر است برای اطلاع دقیق از هزینه، قبل از حرکت با راهنما و پشتیبانی راه‌آهن تماس بگیرید.

پس از رسیدن به بندرعباس باید با تاکسی یا ون به اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا با اتوبوس‌های دریایی، قایق و... به جزیره قشم بروید. در مقالات قبل به طور کامل درباره نحوه سفر از بندرعباس به قشم و هزینه آن صحبت کردیم.

هزینه سفر به قشم با هواپیما

هزینه سفر به قشم با هواپیما نیز بستگی به آن دارد که از کدام شهر بخواهید به جزیره قشم سفر کنید. اما هزینه سفر از تهران به قشم با هواپیما حدود 500 هزار تومان است. این مسیر حدود 2 ساعت زمان می‌برد. البته اگر پرواز با تاخیر روبرو نشود. همچنین این هزینه بستگی به زمان و فصل سفر شما نیز دارد. طبیعتا در زمان عید نوروز، هزینه سفر با هواپیما به کل نقاط ایران، بیشتر از سایر فصل‌هاست.

مقاله مرتبط: فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

هزینه اقامت در جزیره قشم

برای اقامت در جزیره قشم انتخاب‌های زیادی دارید که همه بستگی به بودجه سفر شما دارد. این انتخاب‌ها شامل هتل، سوئیت، اقامتگاه بوم‌گردی و چادر است که در ادامه هر یک از این موارد را به طور جداگانه برای شما بررسی می‌کنیم.

هزینه اقامت در هتل

قیمت اقامت در هتل از 200 تومان شروع می‌شود و بستگی به هتل انتخابی شما و امکانات آن دارد. قشم هتل 5 ستاره‌ ندارد ولی هتل‌های 4 ستاره، 3 ستاره و 2 ستاره آن مناسب بوده و امکانات خوبی نیز دارند. همچنین در این هتل‌ها امکاناتی وجود دارد و خدماتی به مسافران ارائه می‌شود که در سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم ارائه نمی‌شود؛ از جمله صبحانه رایگان و...

هتل پارک، هتل مروارید، هتل دیپلمات، هتل نخل زرین، هتل آرمان درگهان و هتل پرشین گلف از هتل‌های ارزان قیمت قشم هستند. هتل ژئوپارک، هتل رویال، هتل آرکا، هتل ریحان و هتل سماء نیز هتل‌های مناسب و اقتصادی این جزیره محسوب می‌شوند. از هتل‌های گران قیمت و لاکچری قشم نیز می‌توان به هتل پرشیا، هتل تاپ، هتل فولتون، هتل ساحلی آتامان، هتل آرتا و هتل ایرمان اشاره نمود.

هزینه اقامت در سوئیت

در جزیره قشم قیمت سوئیت از قیمت هتل کمتر است. اما برای رزرو آن بهتر است به صورت حضوری به قشم آمده و قبل از پرداخت هزینه، آن را بررسی کنید. قیمت سوئیت‌ها نیز متفاوت بوده و مدل‌های ارزان و گران قیمت دارند که بستگی به بودجه، انتخاب و سلیقه شما دارد.

هزینه اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم گردی به خانه‌های روستایی در جزیره قشم گفته می‌شود که آماده پذیرایی از مسافران هستند. این اقامتگاه‌ها دارای تجهیزات و امکانات برای گردشگران هستند اما راحتی هتل و سوئیت را ندارند. در این اقامتگاه‌ها می‌توانید با آداب و رسوم و صنایع دستی مردم قشم آشنا شوید.

اقامتگاه بوم گردی تاخره، مجتمع اقامتی امید، اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی، اقامتگاه بوم گردی کاکا و اقامتگاه بوم گردی لرد از بهترین اقامتگاه‌های این جزیره هستند که می‌توان نام برد.

هزینه رستوران‌های قشم

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موارد در هر سفر، غذا و خورد و خوراک است. در جزیره قشم تعداد رستوران‌ها و همینطور تنوع غذایی آن‌ها بالاست بنابراین جای هیچ گونه نگرانی برای شما وجود ندارد. هزینه هر غذا در جزیره قشم از حدود 50 هزار تومان شروع می‌شود. غذاهای دريايي اين جزیزه بسیار معروف و لذیذ هستند و پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک بار این غذاها را امتحان کنید.

از رستوران‌های اقتصادی این جزیره می‌توان رستوران بومی خاله در ضلع جنوبی قلعه پرتغالی‌ها، رستوران نعیم در میدان امام قلی، فست‌فود شاورما در نزدیکي سیتی ‌سنتر و رستوران الوند جنب هتل دیپلمات را نام برد.

The cost of traveling to Qeshm

 

هزینه تفریح و سرگرمی در قشم

تفریحات آبی قشم، از سرگرمی‌های جذابی است که حس خوب و نشاط را به شما می‌بخشد. بنابراین بهتر است خود را از آن محروم نکرده و بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرید. غواصی، پاراگلایدر، آفرود، سافاری، قایق سواری، اسکی روی آب، کارتینگ، باگی سواری، فلای بورد و... چند نمونه از تفریحات خاص این جزیره هستند که هر کدام از آن‌ها حدود 100 تا 200 هزار تومان هزینه دارد.

The cost of traveling to Qeshm

 

هزینه تور قشم

امروزه شما در هر نقطه ایران می‌توانید تور مسافرتی قشم پیدا کنید. در اکثر مواقع، هزینه سفر با تور به جزیره قشم نسبت به دیگر راه‌ها کم هزینه‌تر و مناسب‌تر است. هزینه تور مسافرتی به محل اقامت در نظر گرفته شده، غذا، مدت تور مسافرتی، تور لیدر، فصل سفر، نوع بلیط (قطار یا هواپیما) و... بستگی دارد.

بنابراین اگر قصد سفر با تور مسافرتی را دارید، ابتدا شرایط و امکانات تور و بخصوص هزینه آن را بررسی کرده و بعد نسبت به ثبت نام و سفر اقدام کنید. در انتخاب تور مسافرتی باید بسیار احتیاط کرد.

- هزینه تور هوایی قشم: از دو میلیون تومان به بالا

- هزینه تور قشم با قطار: از ششصد هزار تومان به بالا

- هزینه تور قشم با اتوبوس: از پانصد هزار تومان به بالا

- هزینه تور ترکیبی قشم: از هفتصد هزار تومان به بالا

تورهای لحظه آخری قشم

تور لحظه آخری به توری گفته می‌شود که تا لحظات آخر پر نشده و هنوز ظرفیت دارد. به این علت ارزان‌تر از سایر تورهاست و  با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌شود. اما چگونه باید تور لحظه آخری قشم خریداری کرد؟ برای خرید تورهای لحظه آخری قشم باید مرتبا سایت‌های گردشگری را چک کرده تا از تخفیفات و تورهای لحظه آخری مطلع شوید. هنگام خرید تورهای لحظه آخری احتیاط کرده و به امکانات این تورها حتما توجه کنید.

بهترین زمان برای سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب و هوا فصل‌های پاییز و زمستان هستند زیرا آب و هوای این جزیره در حالت عادی گرم و خشک است. بنابراین در فصول سرد سال سفر به این جزیره مناسب‌تر است. اما بهترین زمان سفر به قشم از لحاظ هزینه، فصل تابستان است زیرا در فصل‌های گرم سال به دلیل کاهش تقاضای مسافران، هزینه بلیط قطار و هواپیما و همچنین هزینه تورهای قشم ارزان‌تر می‌شود.

در فصل‌های پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای مناسب این جزیره و تقاضای بالای مسافران، هزینه‌های سفر به قشم بیشتر می‌شود.

جزیره قشم قدمت زیادی دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود در تنگه هرمز، مورد توجه مسافران زیادی است. این جزیره زیبا همه ساله سیل عظیمی از افراد را به خود جذب می‌کند. نقطه نقطه جزیره قشم، چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری و تفریحی قشم که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و لذت ببرید می‌توان دره ستارگان، جزیره ناز، جزیره هنگام، جزیره لارک، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس‌ها، دره مجسمه‌ها، دره سکوت و قلعه پرتغالی‌ها را نام برد.

در پایان امیدواریم که اکنون با ارائه مطالب بالا بتوانید انتخاب بهتری برای سفر به قشم و کاهش هزینه‌ها داشته باشید و از این طریق، مسافرت خاطره انگیزی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

076-3522-1322