چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟

چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟ کدام اسکله به جزیره هنگام نزدیک‌تر است؟ برای سفر به جزیره هنگام از قشم چه امکاناتی وجود دارد؟ تمام این سوالات را در این مقاله پاسخ می‌دهیم تا هیچ گونه سوال بی پاسخی باقی نماند.

اگر هدف و مقصد اصلی شما جزیره هنگام است باید ابتدا راهی بندرعباس شوید و از آنجا به قشم بروید تا بتوانید به این جزیره سفر کنید . اما اگر برای تعطیلات و سفر به جزیره زیبای قشم رفته‌اید و از تفریحات آبی قشم و مواردی مانند رزرو هتل در قشم لذت برده اید و از آنجا می‌خواهید به جزیره کوچک هنگام سفر کنید باید با وسیله شخصی و یا تاکسی به سمت اسکله کندالو بروید.

جزیره هنگام یکی از جزیره‌های کوچک در نزدیکی جزیره قشم است

جزیره هنگام کجاست؟

جزیره هنگام یکی از جزیره‌های کوچک در نزدیکی جزیره قشم در کشورمان ایران است و در اب‌های خلیج فارس واقع شده است. این جزیره در اصل نزدیک‌ترین جزیره به قشم است و وسعت 50 کیلومتر مربعی دارد. جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم قرار دارد و جز دهستان‌های آن بشمار می‌رود. این جزیره دارای سه بخش اصلی مرکزی، روستای ماشی یا هنگام جدید و هنگام قدیم و یا روستاهای هنگام غیل است.

شکل این جزیره مخروطی ناقص است و به نسبت دیگر جزایر دارای ابعاد کوچکی است. همچنین این جزیره در دو کیلومتری جنوب شرقی قشم قرار گرفته و 9 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض دارد.

بیشتر بخوانید:  معرفی جزیره کیش

مدت زمان سفر به جزیره هنگام از قشم

قبل از اینکه به سوال، چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟ پاسخ بدهم باید مدت زمانی که در مسیر خواهید بود را برایتان توضیح دهم تا بدانید اگر از بند عباس بخواهید مستقیم به این جزیره بروید و یا از خود جزیره قشم بروید چه مدت زمانی باید صبر کنید و در راه باشید.

فاصله جزیره هنگام تا شهر بندر عباس حدودا 43 مایل دریایی است، این موضوع در حالی است که فاصله جزیره هنگام تا جزیره قشم تنها 29 مایل دریایی است. اگر سفر به جزیره هنگام از قشم را شروع کنید حدودا 10 طول می‌کشد تا به این جزیره برسید. حال اگر مبدا شما بندر عباس باشد حدود 20 دقیقه بیشتر از مدت زمان سفر به جزیره هنگام از قشم طول خواهید کشید.

دو وسیله برای سفر به جزیره هنگام از قشم وجود دارد که یکی قایق‌های تندرو و دیگری لنج‌ها

چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟

خب حال که متوجه شدید چه مدت زمانی سفر به جزیره هنگام از قشم به طول می‌انجامد، می‌پردازیم به روش‌های رفتن به جزیره هنگام.

در اسکله کندالو دو وسیله برای سفر به جزیره هنگام از قشم وجود دارد که یکی قایق‌های تندرو یا همان قایق موتوری است، و دیگری لنج‌ها هستند که در این اسلکه حضور دارند. قایق‌های اسکله کندالو ( نام دیگر این اسکله، اسکه شیب‌ دراز است ) هر روز از ساعت ۸ صبح مشغول هستند تا زمان تاریکی روز و مدام در اسکله حضور دارند بنابراین برای رفتن به جزیره هنگام در اسکله کندالو منتظر نخواهید شد و سریع حرکت می‌کنید.

برای رزرو تور یک روزه جزیره هنگام از اینجا اقدام کنید.

یک نکته دیگر قبل از حرکت و شروع سفر به جزیره هنگام از قشم باید بدانید آن هم این است که برای رفتن به جزیره هنگام تنها مسیر و مبدا، اسلکه کندالو است و از هیچ نقطه دیگری از جزیره قشم برای سفر به جزیره هنگام تا این اندازه نزدیک و راحت نیست. بنابراین تنها به این اسکله مراجعه کنید. اگر قصد دارید با هواپیما به جزیره قشم بروید، خبر خوش این است که فرودگاه قشم بسیار نزدیک به اسکله کندالو است و تنها 10 کیلومتر با آن فاصله دارد.

جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم قرار دارد و جز دهستان‌های آن بشمار می‌رود.

هزینه سفر به جزیره هنگام از قشم

هزینه سفر به جزیره هنگام از قشم کاملا به وسیله‌ای که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اما به طور کلی نرخ قیمتی قایل‌های تندرو یا همان قایل موتوری کمی بیشتر از لنج‌ها است. اگر به این روش‌ها به جزیره هنگام رفتید در بخش نظرات برای ما تجربه‌ای که داشتید و هزینه‌ای پرداخت کردید را بنویسید و به اشتراک بگذارید.

مقاله مرتبط: بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم که به صورت خیلی خلاصه و سریع به این سوال یعنی، چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟ پاسخ بدهیم. امیدواریم که از این مطلب نیز لذت برده باشید و برایتان جذاب بوده و مفید بوده باشد.

076-3522-1322