بهترین مسیر از قشم تا کیش کجاست ؟

بهترین مسیر از قشم تا کیش کدام است؟! شما مسیر دریایی را انتخاب می‌کنید و یا مسیر زمینی؟ آیا می‌توان فاصله قشم تا کیش را طریق مسیر هوایی طی کرد؟!

ممکن است شما نیز مانند من که تصمیم سفر به جنوب کشور و مخصوصا جزیره قشم را داشتم، بخواهید برای گذراندن ایام تعطیل، خرید، تفریح، رزرو هتل در قشم، و حتی استراحت کردن به این جزیره بروید. زمانی که من به جزیره قشم رفتم بعد از گذراندن چند روز فوق العاده و رفتن به بهترین مراکز خرید قشم و اقامت داشتن در بهترین هتل های قشم از آنجایی که هنوز زمان تعطیلات تمام نشده بود، تصمیم گرفتم به کیش نیز سفری داشته باشم.

دقیقا در همان لحظه بودن که این سوال را از خودم پرسیدم که بهترین مسیر از قشم تا کیش کدام مسیر است؟! به همین دلیل قصد دارم در این مقاله پاسخ این سوال برایتان توضیح دهم و راه‌های مختلفی که وجود دارد را خدمت شما عزیزان معرفی کنم بنابراین تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

در این تصویر مشاهده میکنید که فاصله دو جزیره قشم و کیش از یکدیگر 195 کیلومتر است

اما قبل از آن مایلم یک نکته کوتاه در مورد اقامت داشتن در جزیره کیش خدمتتان عرض کنم. می‌دانید که انتخاب و رزرو یک اقامتگاه با کیفیت و شیک در جزیره کیش کمی سخت و گران قیمت است. از این رو قصد دارم به شما پیشنهادی را ارائه بدهم.

هتل امیرکبیر کیش یک هتل با دیزاین بسیار خاص و دیدنی است زیرا سبک معماری داخلی و گچبری سنتی ایرانی را به تصویر می‌کشد. برخی از امکانات و ویژگی‌های این هتل عبارت‌اند از:

برای دیدن و رزرو هتل امیرکبیر کیش به این صفحه مراجعه کنید:

هتل امیرکبیر کیش

چقدر طول می‌کشد فاصله قشم تا کیش طی کنیم؟

فاصله دو جزیره قشم و کیش از یکدیگر 195 کیلومتر است که می‌توانید این مسافت را با وسیله‌ها و راه‌های مختلفی که در ادامه به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم، بپیمایید. اگر از نظر زمانی اگر بخواهیم مسیرها را مورد برسی قرار بدهید و طبق آنها بهترین مسیر از قشم تا کیش را انتخاب کنید باید بدانید که با هر وسیله‌ای این بازه زمانی متغییر خواهد بود.

برای رفتن به جزیره کیش از جزیره قشم باید مسیر زیر را با بازه‌های زمانی ذکر شده طی کنید.

در ابتدا در جزیره قشم باید به سمت بندر لافت بروید و از آنجا به بندر پل که در استان زیبای هرمزگان واقع شده است بروید که حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد. بهترین مسیر از قشم تا کیش مسیر بندر پل تا بندر چارک که در بخش غربی استان هرمزگان قرار دارد است. مسیر بندر پل تا بندر چارک حدودا 2.5 تا 3 ساعت طول می‌کشد.

در نهایت از بندر چارک باید به سمت جزیره کیش عازم شوید که اگر شناور های مسافربری را انتخاب کنید سفر شما حدود 1 ساعت و 30 قیقه و حتی یا 2 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. یک راه دیگر نیز برای رفتن به جزیره قشم وجود دارد که زمان بیشتری به طول می‌انجامد اما اگر مانند من از سفر دریایی لذت می‌برید می‌تواند گزینه خوبی برای شما باید.

شناورهای لندینگ نیز این مسیر بندر چارک تا جزیره کیش را طی می‌کنند که حدودا 2.5 تا 3 ساعت طول می‌کشد. همچنین می‌توانید این سفر را با استفاده از لندینگ کرافت‌ها نیز انجام دهید که در این صورت سفر شما بیشتر از 3 ساعت طول خواهید کشید.

به طور حدودی اگر بخواهیم این مسیر قشم تا کیش را از نظر زمانی تخمین بزنیم، شما در حدود 7 ساعت و 30 دقیقه در مسیر خواهید بود. البته که می‌توانید این مسیر را به طور مستقیم از سمت دریا نیز تجربه کنید که در بخش به طور کامل آن را بررسی می‌کنیم.

از بندر چارک تا جزیره کیش با شناور های مسافربری سفر شما حدود 1 ساعت و 30 قیقه و حتی یا 2 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد

سفر هوایی از قشم به کیش

یکی از بهترین راه‌ها برای سفر کردن مسیر هوایی است اما متاسفانه از قشم به کیش و برعکس آن هیچگونه پرواز مستقیمی وجود ندارد. به طور کلی انتخاب مسیر هوایی برای رفتن به این جزایر همواره با چالش‌هایی روبه‌رو است، نتنها پرواز مستقیمی بین این دو جزیره وجود ندارد، بلکه تمام شهرها نیز به این دو جزیره پروازی ندارند و تنها برخی از شهرها این امکان را برای مسافرین فراهم کرده‌اند.

دو حالت وجود دارد که می‌توانید از طریق پروازها به جنوب کشور و این دو جزیره سفر کنید. اولین راه این است که به تهران سفر کنید و سفر هوایی خودتان به این دو جزیره زیبا را از آنجا شروع کنید. راه دوم نیز برای کسانی است که از تهران دور هستند، این افراد می‌توانند به یک جستجوی ساده نزدیک‌ترین شهر به محل زندگیشان که به این جزایر پرواز دارد را انتخاب کنند و به آنجا سفر کنند.

مقاله مرتبط: چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟

سفر به قشم و کیش با ماشین شخصی

اگر قصد دارید با ماشین شخصی خودتان سفر کنید و به جزایر قشم و کیش سفر کنید، باید مسیر بندرعباس را در پیش بگیرید و از آنجا به بزرگ‌ترین بندر مسافربری و ماشین‌روی هرمزگان یعنی بندر پل بروید. سپس از آنجا می‌توانید با لنج‌های بزرگ که مخصوص جا به جایی ماشین هستند به جزیره قشم بروید.

اگر نیز بخواهید با ماشین شخصی خودتان به جزیره کشی بروید باید همان مسیری که بری رفتن به جزیره قشم را طی کردید بازگردید و از بندر پل به سمت بندر چارک در آن ظرف هرمزگان سفر کنید. از آنجا نیز می‌توانید با استفاده از لنج‌های بزرگ با ماشین خودتان به این جزیره تجاری و تفریحی زیبا سفر کنید.

مسیر دریا لذت بخش ترین و بهترین مسیر سفر از قشم تا کیش است

بهترین مسیر از قشم تا کیش کدام است؟

خب حال با توجه به مسیر‌های گفته شده در بالا زمان آن رسیده‌است که بهترین مسیر از قشم تا کیش را انتخاب کنیم. به نظر شما کدام یک از موارد بالا می‌تواند بهترین مسیر از قشم تا کیش باشد؟!

انتخاب بهترین مسیر از قشم تا کیش کاملا به شما و شرایطتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید کمترین زمان را برای طی کردن مسیر سفر کنید، بهترین گزینه برای شما سفر هوایی است. اگر مانند من از پیمودن مسیر با وسیله نقلیه لذت می‌برید، می‌توانید با وسیله نقلیه خود و یا قطار به این جزایر سفر کنید و تجربه سفر دریایی را نیز داشته باشید.

جمع ‌بندی

هر ساله میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور برای استراحت، خرید، تفریح و غیره به جزیره قشم و جزیره کیش سفر می‌کنند. هر کدام از جزایر ویژگی‌ها، تفریحات و مکان‌های دیدنی مختص به خودشان را دارند و این جمله که می‌گویند جزیره کیش نیز مانند قشم است و دلیلی ندارد باقی زمان تعطیلات را به جزیره دیگری بروید، کاملا اشتباه است.

باید بدانید که اینگونه خودتان را از خیلی از تجربه‌های ناب و جذاب محروم می‌کنید. ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی انواع راه‌های مسافرتی درنهایت به ما کمک کنیم تا بهترین مسیر از قشم تا کیش را انتخاب کنید . از سفر خود لذت ببرید. و اگر می‌خواهید این سفر را دلچسب تر تجربه کنید به یاد داشته باشید که رزرو کردن تمامی تفریحات قبل از عازم شدن برای سفر، برای مثال، رزرو تفریحات آبی قشم مانند غواصی در قشم می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند و لذت این سفر را چندین برابر کند. امیدواریم که از این مطلب نیز لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

 

076-3522-1322