بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام

بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام چه زمانی است؟ چه موقع از سال بهتر است به این جزیره سفر کنیم؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله به پاسخ آن‌ها می‌پردازیم.

جنوب یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین لوکیشن‌های کشورمان است که سالانه جمعیت زیادی برای تفریح به آن می‌روند. جزیره قشم علاوه بر جذابیت‌ها و تفریحاتی مانند اجاره موتور در قشم، تفریحات آبی قشم، غواصی در قشم، به دلیل داشتن جزایر زیبایی مانند جزیره هنگام، از بازدید سالانه‌ بالایی برخوردار است و مردم از سراسر کشور برای مشاهده دیدنی‌های آن عازم جنوب و جزیره قشم می‌شوند.

بهترین زمان نیز برای سفر کردن به جنوب کشور فصل های خنک سال مانند بهار، پاییز و زمستان است. حتی در اوایل فصل پاییز احتمال دیدن دلفین‌ها بیشتر است زیرا در این زمان‌ها برای شیطنت و بازیگوشی به نزدیکی جزیره می‌آیند.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام چه زمانی است، مایلم تا کمی شما را با خود جزیره هنگام آشنا کنم بنابراین تا انتها مقاله همراه ما باشید.

جزیره هنگام یکی از جزایر بسیار زیبا و نسبتا بزرگی است که در اطراف جزیره قشم وجود دارد.

جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از جزایر بسیار زیبا و نسبتا بزرگی است که در اطراف جزیره قشم وجود دارد. درواقع این جزیره به درخشان ترین جزیره جنوب ایران مشهور است دلیل آن هم پدیده‌ای است که در سواحل آن اتفاق می‌افتد. ماسه های ساحل جزیره هنگام در شب نورهای بسیاری از خودشان ساطع می کنند و کاملا فضای رویایی را ایجاد می کنند.

جزیره هنگام مساحت بسیار کمی نسبت به جزیره قشم دارد و یکی از دهستان‌های آن به شمار می‌رود. اگر می‌پرسید که چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟ باید بدانید که برای رفتن به جزیره هنگام باید ابتدا به قشم شوید و سپس به جزیره بسیار زیبای هنگام بروید.

جزیره هنگام از نظر موقعیت جغرافیایی در میانه‌ی اب‌های خلیج فارس و نزدیک به تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است. این جزیره همچنین از نظر موقعیت نظامی نیز جایگاه بسیار مهم دارد. درواقع دلیل اصلی اینکه در گذشته کشورهای اروپایی به این جزیره رفت و آمد داشتند و امروزه بقایای کشتی‌های آنها در آنجا قابل مشاهده است، همین موضوع موقعیت مکانی ایده‌آل آن است.

بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام

بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام

جزیره هنگام جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد اما یکی از دلایل اصلی سفر مسافرین به این جزیره، دیدن دلفین های بینی بطری است. در اب‌های اطراف این جزیره دلفین‌های بسیار زیادی وجود دارند که گرشگران را حیرت زده می‌کنند. درواقع این دلفین‌ها جز دارایی‌های این جزیره هستند و به یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا تبدیل شده‌اند.

مقاله مرتبط: لیست اقامتگاه های بوم گردی قشم

اگر خوش شانس باشید، زمانی که در مسیر رسیدن به جزیره هنگام از بندر عباس و یا جزیره قشم هستید، می‌توانید این دلفین‌ها را که به سطح اب می‌آیند ببینید. مشابه این دلفین‌ها را می‌توانید در پارک‌های آبی ببینید اما لذت تماشای این موجودات زیبا و بازیگوش در دریای بزرگ خلیج فارس چیز دیگری است.

دلفین‌ها را می‌توانید زمانی که هوا خنک است و دریا صاف و آرام است

این دلفین‌ها به شدت بازیگوش و ترسو هستند به همین دلیل ممکن است احتمال اینکه شما آنها را در سفرتان نبینید وجود داشته باشد. اما زمان‌های خاصی وجود دارد که این موجودات خارق العاده به سطح آب می‌آیند و حتی شکار عکاسان حیات وحش می‌شوند. خیلی از بومیان اعتقاد دارند که اگر فرد خوش شانسی باشید می‌توانید حتما در گشت و گذارتان در اب‌های خلیج فارس آنها را ببینید اما واقعا بهترین زمان برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام چه زمانی است؟

در حقیقت این سوال پاسخ دقیقی ندارد، یعنی نمی‌توان گفت برای مثال اگر شما در فصل بهار و یا ماه مرداد به این جزیره سفر کنید، دلفین‌ها را صدرصد خواهید دید! اما طبق گفته بومیان و دریانوردان حضور این موجودات تا حد زیادی به شرایط جوی و آب و هوایی بستگی دارد. دلفین‌ها را می‌توانید زمانی که هوا خنک است و دریا صاف و آرام است ببینید فقط باید کمی صبور باشید!

076-3522-1322