بهترین فصل سفر به قشم

قشم يكی از جزاير بزرگ ايران محسوب می‌شود، كه امروزه در بين گردشگران و توريست‌ها به دليل جاذبه‌هاي طبيعی و گردشگريی محبوبيت خاصی پيدا كرده است. اما يكی از مهم ترين سوالاتی كه ممكن است برای افرادی كه قصد دارند به جنوب ايران سفر كنند وجود بيايد اين است كه بهترین فصل سفر به قشم چه زمانی است؟ جواب اين سوال بستگی به هدف شما از رفتن به جزيره قشم دارد.

هدف از نوشتن اين مقاله اين است كه به شما بهترین فصل سفر به قشم را با دلايلی متفاوت توضيح دهيم، پس تا اخر اين مقاله با ما همراه باشيد.

بهترین فصل سفر به قشم از نظر اب و هوايي

جزيره قشم در تمامي اين چهار فصل، زيبايي و تفريحات خاص خودش را  دارد. به همين دليل قرار است  كه شما را به نوبت با نوع اب و هوا، جاذبه هاي گردشگري و تفريحات هر يك از فصول اشنا كنيم .

سفر به قشم در فصل بهار

يكي از بهترین زمان مسافرت به قشم با هدف گردشگري و بازديد از جاذبه هاي ديدني قشم، از اول فروردين ماه تا  اخر خرداد ماه است.

يكي از بهترین زمان مسافرت به قشم با هدف گردشگري و بازديد از جاذبه هاي ديدني قشم فصل بهار است

براي مثال بهار بهترين فصل براي استفاده از تفریحات آبی قشم از جمله غواصي در قشم ، اجاره کشتی تفریحی در قشم مانند كشتي تفريحي يوتاب قشم و كشتي تفريحي تارا قشم وغيره است.

اما  به دليل مطلوب و دلنشين بود هوا، جزيره‌ي قشم خلوت و ارزان نخواهد بود، به خصوص در فروردين ماه به دليل عيد نوروز بيشتر مردم عازم جزيره قشم مي‌شوند. تمامي محصولات، حتي قيمت اقامتگاها نيز گران می‌شود.

سفر به قشم در فصل تابستان

قشم دارای تابستانی طولانی بوده که در ماه‌های تیر تا شهریور گرما به اوج خود رسیده و با افزایش شدید دما همراه است. به هيمن دليل برخي از گردشگران و مسافران و رفتن به جزيره قشم در فصل تابستان خودداري می‌كنند زيرا انها می‌دانند با وجود همچين گرماي شديدي فرصت رفتن به جاذبه‌هاي همچون جنگل حرا، قلعه پرتغاليه، تنگه چاهكوه و غيره را از دست مي‌دهند.

اما می‌تواند براي بعضي از افراد بهترین فصل سفر به قشم باشد. مانند كساني كه فرزند کوچک دارند و تنها در این ایام مدارس آنها تعطیل می‌باشد و وقت ازاد دارند.

سفر به قشم در پاييز و زمستان

يكي ديگر از فصل‌هاي كه به عنوان بهترین زمان سفر به قشم شناخته شده است فصل‌های پاييز و زمستان است. و به دليل مساعد و مطلوب بودن اب و هواي قشم  در اين دو فصل مسافران می‌توانند با خيال اسوده از تمامي جاذبه ها ديدن كنند.

در فصل پاييز، هنگامي كه كنار ساحل هستيد مي توانيد دلفين هاي بازيگوش جزيره را ببينيد.

اگر خوش شناس باشيد در فصل پاييز، هنگامي كه كنار ساحل هستيد مي توانيد دلفين هاي بازيگوش جزيره را ببينيد.

در ضمن اين را به ياد داشته باشيد در فصول پاييز و زمستان بهتر هست از نصب چادر مسافرتي خودداري كنيد به اين دليل كه پاييز و زمستان قشم،  باراني و سيلاب است.

مقاله مرتبط: چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم

بهترین زمان مسافرت به قشم از نظر خريد

اگر به قصد خريد كردن به قشم سفر مي‌كنيد بهتر هست زمان درستي رو انتخاب كنيد. همگي ما مي دانيم اجناس موجود در قشم به دليل منطقه ازاد بودن قيمت كمتري دارند اما اگر از رفتن به  سفر خود قصد خريد كردن داريد بهتر هست در زمان خلوت بودن جزيره به قشم برويد.

در دو فصل تابستان و زمستان تعداد گردشگراني كه به قشم سفر مي‌كنند كاهش پيدا مي كند. در تابستان به دليل گرما شديد جزيره تعداد بازديد كنندگان از شهر كم مي‌شود در نتيجه قيمت بليط هواپيما، قيمت محل اقامت و قيمت تمامي اجناس ارزانتر از فصل بهار مي باشد.

تمامي مردم جنوب فصل تابستان را به عنوان بهترین فصل سفر به قشم براي خريد مي شناسند به اين دليل كه تخفيف اجناس مراكز خريد مانند هواي خود جزيره به شدت گرم است.

شايد الان به دليل گرم بودن هوا دچار نگراني شده باشيد اما خيالتان راحت امروزه تمامي فروشگاهاي بزرگ قشم مانند مجتمع فردوسي، مجتمع تجاري خليج فارس و غيره  مجهز به سيستم خنك كننده هوا بوده است.

در فصل زمستان هم به دليل كاهش دماي شديد جزيره، كه گاهي اين دما به صفر درجه هم ميرسد اجناس تخفيف خورده‌اي در مراكز خريد وجود دارد.

بهترین زمان سفر به قشم از نظر شلوغ بودن و يا خلوت بودن جزيره

يكي ديگر از مواردي كه در انتخاب بهترین زمان مسافرت به قشم موثر مي باشد شلوغي و يا خلوتي جزيره است. كه اين موضوع به ويژگي هاي شخصيتي افراد هم نيز بستگي دارد.

بيشترين شلوغي جمعيت قشم در فصول بهار و پاييز است.

خيلي از افراد هستند كه به مكانهاي شلوغ عادت دارند و خيلي ديگر از افراد مکان‌های خلوت را ترجيح مي‌دهند.

بيشترين شلوغي جمعيت قشم در فصول بهار و پاييز است. به خاطر اب و هواي خوب و دلچسب جزيره بيشتر گردشگران و توريستها در اين دو فصل از قشم ديدن مي‌كنند. به همين دليل است كه قيمت تمامي خدمات و اجناس گران مي‌شود.

ما به شما توصيه مي‌كنيم براي رفتن به جزيره قشم در ايام عيد بهتر هست  براي رزو كردن بليط هواپيما و رزرو هتل در قشم از دو و يا سه ماه قبل اقدام كنید.

خلوت ترين زمان سفر به قشم سه ماه تابستان و سه ماه زمستان است. بيشتر افرد در اين فصل براي خريد به قشم مي روند. اما خيلي از افراد ديگر هم هستند كه براي ديدن جاذبه و گشت و گذار به قشم مي روند.  و به ياد داشته باشيد كه زمستان قشم، زيبايي جزيره را دو چندان مي‌كند.

جمع بندي

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین فصل سفر به قشم را از جهات مختلفی بررسی کنیم و برایتان توضیح دهیم که بهترین زمان سفر به قشم برای تجربه کردن و لذت بردن هر کدام از آنها چه زمان‌هایی است. امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.

 

076-3522-1322