اطلاعات کامل ترمینال فرودگاه جدید جزیره کیش 1403

جزیره کیش به واسطه زیبایی های طبیعی و امکانات وسیع توریستی به یکی از مقاصد گردشگری ایران و جهان تبدیل شده است. سالانه این جزیره ی زیبا میزبان میلیون ها مسافر داخلی و خارجی است. به طوری که ظرفیت فرودگاه بین المللی جزیره کیش پاسخگوی نیاز مسافران نبود و در سال 1383 طرح و برنامه ساخت ترمینال جدید در این فرودگاه پایه ریزی شد. خوشبختانه فرودگاه جدید کیش امسال با معماری و امکانات منحصربفرد افتتاح شد.

اهداف ساخت فرودگاه جدید کیش

آنچه موجب متمایز شدن فرودگاه جدید کیش از سایر فرودگاه های کشور شده است، رعایت استانداردهای فرودگاه های بین المللی در طراحی و ساخت آن است. با توجه به اینکه مهم‌ترین ابزار توسعه صنعت گردشگری، اهمیت دادن به سیستم حمل و نقل است؛ در ساخت فرودگاه جدید کیش تلاش شده است تمامی نیازهای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شود. از اینرو می توان اهداف ساخت فرودگاه جدید کیش را در این سه حوزه اصلی جای داد.

1- گسترش سیستم یکپارچه حمل و نقل

2- افزایش نرخ باربری

3- بهبود فضای خدمات به گردشگران

فرودگاه جدید کیش

معماری فرودگاه جدید کیش

معماری فرودگاه جدید کیش بسیار مینیمالیستی و ساده‌ است. در واقع با ترکیب خطوط افقی و عمودی و تشکیل اشکال هندسی مختلف فضای این فرودگاه در عین سادگی، مدرن و باشکوه شده است. ترمینال فرودگاه کیش با سرمایه ای حدود 20 هزار میلیارد در فضایی با مساحت 25 هکتار ساخته شده است. این فرودگاه در 4 طبقه و با ارتفاعی حدود 3126 متر پذیرای روزانه بیش از 6 میلیون مهمان داخلی و خارجی است. فضای عمومی گمرک فرودگاه جدید کیش در طبقه همکف، سالن انتظار مسافرین خروجی، کنترل امنیت و فضاهای تجاری در طبقه دوم و کافه و رستوران در طبقه سوم واقع شده است.

تجهیزات فرودگاه و ترمینال جدید کیش

در ساخت فرودگاه جدید کیش تلاش شده است که تمامی امکانات مورد نیاز مسافران تهیه شود. از جمله تجهیزات تعبیه شده در این فرودگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

لازم به ذکر است استفاده از پل های تلسکوپی در فرودگاه جدید کیش شرایطی را فراهم کرده است که 15 فروند هواپیما  بتوانند در کنار هم پارک کنند. این امر منجر به دو برابر شدن ظرفیت  فرددگاه شده است.

مقاله مرتبط: تفریحات قشم در شب

ترمینال جدید فرودگاه جزیره کیش

پروازهای ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش

فرودگاه جدید کیش از پروازهای داخلی و خارجی پشتیبانی می کند. پروازهای داخلی به مقصد 20 شهر در ترمینال مخصوص از ساعت 6 الی 12 انجام می شود. برای پروازهای خارجی به مقاصدی همچون قطر، امارات متحده عربی و مسقط دو ترمینال در نظر گرفته شده است. در ترمینال 1 پروازهای ورودی و در ترمینال 2 پروازهای خروجی انجام می شود. شرکت ‌های مسافربری و حمل‌ و نقل هوایی فعال در این فرودگاه شامل هواپیمایی آتا، کاسپین، ایران ایر، اترک، آسمان، نفت ایران، عراق، کیش ایر، معراج، ماهان، قشم، تابان و زاگرس می شود.

ترمینال جدید فرودگاه جزیره کیش

آدرس و تلفن فرودگاه جدید کیش

فرودگاه جدید کیش در قسمت مرکزی جزیره یعنی بلوار فرودگاه واقع شده است. به منظور کسب آگاهی از اطلاعات پرواز می توان با شماره 199 تماس حاصل کرد. کد پستی و تلفن های فرودگاه نیز به شرح زیر است.

جزیره کیش و فرودگاه جدید آن

فرودگاه جدید کیش راهی برای سفر به کیش

هر ساله طیف وسیعی از مردم جزیره کیش را برای تفریح انتخاب می کنند. اگرچه دسترسی داشتن به دریا و لذت بردن از مناظر طبیعی از جمله دلایل محبوبیت این جزیره است اما نباید از نقش امکانات تفریحی منحصربفرد این جزیره در جذب گردشگران غافل شد. در ادامه به برخی از امکانات تفریحی جزیره کیش که فرودگاه جدید آنها را سهل کرده است اشاره می شود:

1-رزرو هتل کیش: در جزیره کیش هر فردی بسته به بودجه مورد نظر خود می تواند در یک هتل مناسب اسکان پیدا کند. در واقع گردشگری بودن جزیره کیش موجب ساخت تعداد زیادی هتل در نقاط مختلف این جزیره شده است.

2- تفریحات آبی کیش: با سفر به جزیره کیش می توان از تفریحات آبی همچون پاراسل، شاتل، غواصی، اسکوتر، فلای برد، جت اسکی، شنا با دلفین، اسکی روی آب و پدل بورد بهره مند شد. همچنین علاقمندان به پارک آبی می توانند به پارک آبی این جزیره مراجعه کنند و یک تجربه بی نظیر را برای خود رقم زنند.

3- کشتی تفریحی کیش: در جزیره کیش می توان یک سفره دو ساعته با کشتی در دریا داشت. در طول سفر موسیقی زنده پخش می شود. همچنین پذیرایی رایگان شام یا ناهار نیز در کشتی انجام می شود.

4-برنامه های شبانه کیش: با توجه به اینکه جزیره کیش هوایی شرجی دارد بسیاری ترجیح می دهند از تفریحات شبانه آن استفاده کنند. جنگ و شوهای شبانه کیش می توانند خاطرات به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان آورند.

5- اجاره موتور در کیش : علاقمندان به موتور سواری می توانند با کرایه ساعتی انواع موتورهای برقی و غیر برقی به تفریح بپردازند.

6- تفریحات مهیج کیش: در کنار تفریحات مهیج دریایی، گردشگران جزیره کیش می توانند در پارک سافاری، تم پارک یا پارک برفی به تفریح بپردازند. همچنین امکان جزیره گردی یا بازدید از خانه های بومیان جزیره نیز وجود دارد. بانجی جامپینگ، کلبه وحشت، شهربازی، پرش آزاد روی تشک، جایروکوپتر و ... از دیگر تفریحات این جزیره منحصربفرد است.

7- اجاره ماشین در کیش: بیشتر گردشگران به صورت هوایی و از طریق فرودگاه جدید کیش به این جزیره زیبا سفر می کنند. به همین دلیل بسیاری از آنها وسیله حمل و نقل ندارند. از طرف دیگر برخی از ماشین های خارجی و لوکس تنها مجوز عبور و مرور در جزیره کیش را دارند. از این رو شرایطی برای تمامی گردشگران ایجاد شده است که بتوانند ماشین مورد نظر خود را کرایه کنند. با کرایه ساعتی ماشین می توان عبور و مرور را آسان کرد و از ماشین سواری در کنار دریا لذت برد.

 فرودگاه جدید و تفریحات مهیج در جزیره کیش

سخن پایانی

با احداث فرودگاه جدید کیش ظرفیت سفر به این جزیره افزایش یافته است. در واقع با افزایش تعداد پروازها، هر گردشگری می تواند بدون نگرانی از کمبود بلیط، یک سفر بی نظیر را تجربه کند. نباید این نکته را فراموش کرد که تمامی مسافران جزیره کیش معتقدند تجربیات سفر آنها به این جزیره منحصربفرد و تکرار ناپذیر است.

076-3522-1322